کد خبر: 627624
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت و گوی نامه نیوز با داریوش قنبری:

رئیسی باید ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند

داریوش قنبری گفت: آقای رئیسی در شرایطی دولت را تحویل می‌گیرد که همه مشکلاتی که در دولت آقای روحانی وجود داشت، در دولت او نیز موجود است.

رئیسی باید ساختارهای اقتصادی را اصلاح کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: روزگار سخت رئیسی، حمایت از دولتی دارد که در ابتدای کارش با حجم بی‌شماری از مشکلات مواجه است؛ مشکلاتی در تمام ابعاد و با ابعادی گسترده. حالا رئیسی باید چه کار کند تا بر مشکلات موجود فائق آید؟

داریوش قنبری، فعال سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای رئیسی در شرایطی دولت را تحویل می‌گیرد که همه مشکلاتی که در دولت آقای روحانی وجود داشت، در دولت او نیز موجود است. مشکلات را در سه دسته کلی می‌شود گنجاند؛ یکم بحران کرونا و پیامدهای جانبی‌اش که اکنون با اوج‌گرفتن این ویروس مشکل دوچندان هم شده است. دوم مسئله اقتصاد است که حل آن بیش از همه به مدیریت‌ ساختارها برمی‌گردد و نه لزوما مدیران. اکنون ساختارهای اقتصادی معیوب است و باید این ساختارها در قالب قوانین و آیین‌نامه‌ها اصلاح شوند تا بتوان موضوع بودجه‌ریزی، بیکاری، تورم و... را حل کرد و سوم هم حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران تا ایران بتواند در عرصه بین‌المللی آزادانه فعالیت کند».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل بخشی از مشکلات اقتصادی سرمایه‌گذاری پایدار است که امیدوارم آقای رئیسی به این سمت حرکت کند، نه آنکه مانند سیاست‌های اقتصادی دوران آقای احمدی‌نژاد که همه‌چیز سطحی و گذرا بود. از سوی دیگر لازم است که به سمت اشتغال مولد برود و همچنین بازار مسکن را راه بیندازد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «مسئله دیگر هم رفع تحریم‌هاست. کشور زمانی می‌تواند با دنیا مبادلات تجاریِ بدون مانع داشته باشد که تحریمی وجود نداشته باشد».

قنبری در پایان گفت: «مسئله دیگر هم  تقویت بخش خصوصی است. واقعیت این است که ما تجربه اقتصاد دولتی را داشته‌ایم و با مطالعه روش اقتصادی دیگر کشورها هم می‌توان دریافت که هر جا دولت همه چیز را در اقتصاد به دست می‌گیرد، رکود و حتی فساد ایجاد می‌شود. باید تلاش شود که سرمایه‌گذاران تقویت شوند و بخش خصوصی راه افتد و حتما آقای رئیسی در همکاری با مجلس می‌تواند زمینه اصلاح ساختاری اقتصاد را فراهم کند؛ اصلاحی که در آن بخش خصوصی قدرت بگیرند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها