کد خبر: 628020
تاریخ انتشار :

وام ودیعه مستاجران / شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

مستاجرانی که در شش ماهه نخست امسال قرارداد اجاره خانه امضا کرده‌اند، تا پایان شهریور فرصت دارند که برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند. شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ چیست؟

وام ودیعه مستاجران / شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مستاجرانی که در شش ماهه نخست امسال قرارداد اجاره خانه امضا کرده‌اند، تا پایان شهریور فرصت دارند که برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه «https://tem.mrud.ir/» ثبت‌نام کنند. مبلغ این وام برای ساکنان تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

متقاضیان باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند، کد رهگیری داشته باشند و ی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام کنند. اما شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ چیست؟

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

در سامانه ثبت‌نامی شرایط ضامن گفته نشده، اپراتور این سامانه در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز نوشت: «شرایط هر بانکی متفاوت است. بعد از حائز شرایط شدن و قبل از انتخاب بانک از بانک مربوطه شرایط رو پیگیری کنید بعد انتخاب کنید»

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰در برخی از بانک‌های برای وام ۷۰ میلیون تومانی ساکنان تهران به شرح زیر است:

بانک تجارت

شرایطی که بانک‌های دولتی برای تسهیلات ودیعه مسکن می‌گویند کمی عجیب به نظر می‌رسد. اپراتور بانک تجارت می‌گوید: «اگر خودتان کارمند دولتی هستید و نامه کسر از حقوق دارید، باید دو ضامن کسر از حقوق دیگر نیز بیاورید. همچنین برای دریافت این وام به ۱۲۰ میلیون سفته نیاز هست که ضامن‌ها باید پشت این سفته‌ها را امضا کنند.»

بانک ملی

شرایط بانک ملی کمی آسان‌تر است، اپراتور می‌گوید که این وام به دو ضامن کسر از حقوق نیاز دارد. اما می‌شود یکی از ضامن‌ها کارمند نباشد. بلکه یک کسبه با اعتبار باشد که از مشتریان بانک ملی است.

او در خصوص سفته می‌گوید: «سفته جزو حکم پرداخت این وام است اما اگر شرایط ضامن‌ها خوب باشد، یعنی کسی که حقوق می‌گیرد حقوقش بالا باشد یا کسبه معتبر جزو مشتریان خوب بانک باشد می‌توان سفته حذف کرد.»

بانک پارسیان

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن در بانک پارسیان به شرایط بانک ملی نزدیک است. برای دریافت این وام از بانک پارسیان نیاز هست که متقاضی دو ضامن با نامه کسر از حقوق به بانک معرفی کند.

اپراتور بانک پارسیان تاکید می‌کند که برای این وام قانون این است که متقاضی سفته به بانک ارائه دهد.

به نظر می‌رسد شرایط ضامن وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی اعلام نشده اما بر اساس آئین‌نامه‌های داخلی به ازای مبالغ هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی می‌خواهند.

با این حساب احتمالا وام ۷۰ میلیونی در تهران سه ضامن، وام ۴۰ میلیونی دو ضامن و وام ۲۵ میلیونی یک ضامن لازم داشته باشد.

 

منبع: تجارت‌نیوز

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها