کد خبر: 628364
تاریخ انتشار :

«بایدن» نظامیان بیشتری در افغانستان مستقر کند

رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجالس سنا با انتشار بیانیه ای خواستار استقرار نیروهای نظامی آمریکایی بیشتری در خاک افغانستان و حمایت نظامی واشنگتن از نیروهای افغانستان شد.

«بایدن» نظامیان بیشتری در افغانستان مستقر کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از هیل، «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس سنا آمریکا از رئیس جمهور این کشور درخواست کرد تا پس از تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) به عنوان مهلت تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نیروهای نظامی بیشتری به این کشور درگیری جنگ داخلی اعزام کند.

بر اساس این گزارش، مک کانل در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد، ضمن انتقاد از تصمیم بایدن برای خروج تمامی نظامیان آمریکا از خاک افغانستان، این اقدام رئیس جمهور آمریکا را به دور از ملاحظه و نشانه بی مسئولیتی وی خوانده و هشدار داد که در صورت عدم اعزام نظامیان آمریکایی به افغانستان، احتمال تسخیر سفارت واشنگتن در کابل به دست طالبان وجود دارد.

این سناتور آمریکایی در بیانیه خود آورده است: این اقدامی است که هم اکنون باید انجام شود. رئیس جمهور بایدن باید هر چه سریع‌تر تعهد خود نسبت به حمایت بیشتر از نیروهای افغان را پذیرفته و این کار را از طریق پشتیبانی هوایی (از نیروهای نظامی افغانستان) پس از تاریخ ۳۱ آگوست انجام دهد. در غیر این صورت، القاعده و طالبان ممکن است بیستمین سالگرد حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر را به به آتش کشیدن سفارت ما در کابل جشن بگیرند.

وی همچنین با انتقاد از تصمیمات بایدن در خصوص مساله افغانستان افزود: تا زمانیکه رئیس جمهور بایدن به سرعت مسیر خود را تعدیل نکند، طالبان در مسیر دستیابی یک پیروزی بزرگ قرار دارد. تصمیمات رئیس‌جمهور بایدن ما را به سمت عقبه‌ای بدتر از سقوط تحقیرآمیز سایگون در سال ۱۹۷۵ سوق می‌دهد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها