کد خبر: 628770
تاریخ انتشار :

سفر مهم چاووش اوغلو به اردن

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه برای یک سفر رسمی دو روزه وارد امان پایتخت اردن شد.

سفر مهم چاووش اوغلو به اردن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از آناتولی، چاووش اوغلو در بدو ورود به فرودگاه بین المللی اردن مورد استقبال اعضای سفارت ترکیه در امان قرار گرفت.

قرار است وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود دیدار کند و پس از آن یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار می‌شود.

وی همچنین با عبدالله دوم، پادشاه اردن و بشر الخصاونه، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفر مولود چاووش‌اوغلو به اردن به دعوت ایمن الصفدی انجام شد و در این سفر گفتگوها و دیدارهایی درباره تمامی ابعاد روابط دوجانبه آنکارا-امانو مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

روزنامه "الغد" چاپ اردن نیز نوشته‌ای به قلم چاووش اوغلو را منتشر کرد که در آن تاکید کرده روابط ترکیه با اردن بر اصولی چون برابری و احترام استوار است.

وزیر خارجه ترکیه در این مقاله نوشت: به دعوت دوست عزیزم ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن پس از دو سال دوباره به اردن می‌روم تا در این کشور زیبا صدمین سالگرد تاسیس آن و هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال آن را جشن بگیریم، امیدوارم پس از کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا و بازگشت زندگی به حالت عادی، همکاری‌های دوجانبه‌مان با اردن را به سرعت احیا کنیم.

همچنین چاووش اوغلو تاکید کرد: ترکیه و اردن با وجود مشکلات و چالش‌های متعدد، ثابت کردند که می‌توانند با اتکا به ساختار مستحکم و تجربه خود، بر مشکلات پیروز شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها