کد خبر: 628932
تاریخ انتشار :

پیشنهاد همکاری ایران به چین درخصوص افغانستان

یو شیائو یونگ نماینده ویژه چین در امور افغانستان با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل بین الملل دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات اخیر افغانستان گفتگو و تبادل نظر کرد.

پیشنهاد همکاری ایران به چین درخصوص افغانستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نماینده ویژه چین در امور افغانستان در دیدار امیرعبداللهیان گفت: اولین سفر منطقه ای من در این مقطع تاریخی و مهم تحولات اففانستان به منطقه و تهران انجام شده است. 

امیرعبداللهیان با انتقاد از سیاست های توام با آزمون و خطای کاخ سفید در منطقه و ‌از جمله افغانستان، توجه به نقش مردم در سرنوشت این کشور و تشکیل دولت فراگیر متشکل از همه اقوام در افغانستان را مورد توجه قرار داد. 

وی افزود: مردم افغانستان در طول تاریخ ثابت کرده اند که اشغال و سلطه بیگانگان را هرگز تحمل نمی کنند.

طرفین در این دیدار بر حفظ تمامیت ارضی، استقلال، استقرار صلح و ثبات پایدار، خالی بودن افغانستان از وجود گروه های تروریستی، تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و داشتن روابط حسنه با همسایگان این کشور تأکید کردند. 

امیرعبداللهیان با تاکید بر راهبردی بودن مناسبات جمهوری اسلامی ایران و چین افزود: معتقدیم تهران و پکن ذیل سند راهبردی، می‌توانند همکاری‌های مشترکی را در سطوح مختلف در افغانستان داشته باشند.

وی با اشاره به نشست وبیناری سال‌جاری روسای مجالس ایران و چین بر اهمیت توجه ویژه بر دیپلماسی پارلمانی دو کشور تأکید و آمادگی کمیسیون ها وگروه دوستی پارلمانی ایران و چین را مورد توجه قرار داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها