کد خبر: 628969
تاریخ انتشار :

خبر امیدوار کننده درباره کابینه رییسی

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معیار‌های مجلس در بررسی کابینه پیشنهادی دولت بیان کرد: خوشبختانه مجلس در این دوره به طور جدی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، تخصص و تجارب وزرای پیشنهادی را بدون رودربایستی بررسی می‌کند و اصلا قابل پیش‌بینی نیست که در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ خواهد داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره معیار‌های مجلس در بررسی کابینه پیشنهادی دولت توضیحاتی را ارائه داد.وی ادامه داد: بنای مجلس همکاری با دولت است و بهترین همکاری این است که مجلس به گونه‌ای عمل کند تا همکاران رئیس‌جمهور همکارانی کارآمد، فکور، عالم، متدین و با انگیزه باشند و مجلس با این معیار‌ها در حال بررسی وزرای پیشنهادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره میزان آرای کابینه پیشنهادی دولت اشاره کرد: برداشت بنده این است که حدود ۵ یا ۶ نفر از وزرای پیشنهادی رای حداکثری نمایندگان را کسب خواهند کرد، حتی بالای ۲۴۰ رای! تعدادی از وزرای پیشنهادی رای متوسط خواهند داشت و احتمالا ۴ تن از وزرای پیشنهادی با چالش جدی در کسب حداقل رای مواجه خواهند بود و باید در این مدت باقیمانده تلاش کنند تا نظر نمایندگان مجلس را برای رای اعتماد جلب کنند.

وی افزود: مجلس باتوجه به مطالبات مردم در حوزه مشکلات اقتصادی، حساسیت بیش‌تری را در این حوزه دارد و آنچه که اکثر نمایندگان می‌خواهند این است تا سعی بر آن باشد ضریب خطا در تیم اقتصادی دولت صفر شود و بتوان از افراد کارآمد و مسلط در حوزه اقتصادی استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تا به امروز به کمیسیون امنیت ملی نیامده و در این کمیسیون هنوز محک زده نشده است؛ بالاخره وزارت آموزش و پرورش از گستردگی خاصی برخوردار است و آینده کشور به نوعی تابع عملکرد وزارت آموزش و پرورش است، به همین دلیل نمایندگان مجلس حساسیت زیادی روی این وزارتخانه دارند، چراکه تک تک ما محصول تربیت آموزش و پرورش و معلمان هستیم البته گزینه پیشنهادی این وزارتخانه باید به سوالات جدی پاسخ دهد و نباید ندیده و نشناخته افراد را داوری کنیم.

عباس زاده در پایان توضیح داد: قضاوت نهایی درباره کابینه پیشنهادی به صحن علنی مجلس برمی‌گردد که شامل ۲۹۰ نماینده و ۲۹۰ فکر مستقل است و ما امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا نمایندگان در خانه ملت آنچه را که به صلاح مردم، دولت و در مجموع شامل منافع ملی است محقق کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها