کد خبر: 629179
تاریخ انتشار :

اولین زنگ برای استیضاح بایدن به صدا درآمد

سناتور جمهوریخواه آمریکا می گوید بایدن موظف است همه شهروندان آمریکایی و مترجمان افغان را از افغانستان خارج کند چرا که در غیر این صورت، استیضاح او ضروری است.

اولین زنگ برای استیضاح بایدن به صدا درآمد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از نیوزویک، لیندسی گراهام سناتور ارشد حزب جمهوریخواه هشدار داد چنانچه حتی یک آمریکایی یا متحدانش، در افغانستان جا بماند و موفق به خروج از این کشور نشود؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح شود.

وی ادامه داد: وظیفه حکم می کند که همه شهروندان آمریکایی را از آنجا خارج کنیم حال آنکه شرافت حکم می کند افغان هایی هم که در کنار ما جنگیدند (مترجمان و پیمانکاران)؛ از آنجا خارج شوند. اگر چنین نشود؛ بایدن طبق قانون اساسی آمریکا، مرتکب جرمی بزرگ شده و باید استیضاح شود.

این در حالی است که بایدن در سخنرانی شب گذشته خود، مدعی شد که آمریکا تاکنون ۱۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است حال آنکه دولت او نمی‌داند چه تعداد آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش، عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی از افغانستان را عملیاتی خطرناک خواند و گفت نمی‌تواند درباره اینکه نتیجه نهایی آنچه خواهد بود، قولی بدهد!

طی روزهای گذشته، تصاویر ازدحام مردم در فرودگاه کابل و سقوط دو شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا، به نماد خروج غیر مسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان تبدیل شده است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها