کد خبر: 629273
تاریخ انتشار :

اسناد بالادستی چالش برنامه‌های امیر عبداللهیان

سخنگوی کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به اعتقاد اکثریت اعضای کمیسوین امنیت ملی، برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه با اسناد بالادستی، سیاست‌های کلان کشور و رهبری همخوانی دارد.

اسناد بالادستی چالش برنامه‌های امیر عبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمود عباس زاده مشکینی  در نوبت عصر روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه ،گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را قرائت کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسات کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در این جلسه ایشان ضمن معرفی خود و سوابق تحصیلی و کاری، رویکردهای وزرات خارجه را در صورت گرفتن رای اعتماد تشریح کرد.

وی یادآورشد: امیر عبداللهیان وی دارای مدرک تحصیلی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است و در دانشکده روابط بین الملل تدریس می‌کند و استاد راهنمای رساله‌های دانشجویان دوره دکترا هستند. علاوه بر این وی کار در وزارت خارجه را از سطح کارشناسی شروع کرده و در کارنامه وی سابقه همکاری با شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد.

عباس زاده افزود: سیاست خارجی متوازن، فعال و هوشمند، ارتقای روابط با کشورهایی که منافع ایران را در نظر می‌گیرند، تقویت همکاری با کشورهای همسایه مسلمان و مستقل و تحقق سیاست آسیامحور از جمله برنامه‌های اصلی گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تبدیل سیاست خارجی از حالت انفعالی به فعال از برنامه‌های امیرعبدالهیان در صورت تصدی وزارت امور خارجه است، گفت: وی از سال ۹۵ دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل بوده است که شاهد توسعه روابط پارلمانی در این دوران بودیم. علاوه براین امیر عبداللهیان وی بر فعال سازی بازارچه های مرزی تأکید دارد و گفته است بلافاصله بعد از استقرار در وزارت خارجه، ارتباط جدی و کارآمد برای استفاده از ظرفیت های خارجی در واکسیناسیون کرونا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مشکین شهر گفت: برنامه‌های امیرعبدالهیان از نظر اکثر  اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با اسناد بالادستی، سیاست‌های کلان نظام، بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین مجلس همخوانی داردو کمیسیون امنیت ملی مجلس موافق حضور حسین امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه است.

منبع:‌ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها