کد خبر: 629466
تاریخ انتشار :

دست‌وپازدن تل‌آویو برای متوقف کردن مذاکرات هسته‌ای لو رفت

یک وبگاه آمریکایی گزارش داد کابینه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با فشار آوردن به دولت آمریکا، واشنگتن را به توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران مجاب کند.

دست‌وپازدن تل‌آویو برای متوقف کردن مذاکرات هسته‌ای لو رفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وبگاه «بلومبرگ» امروز (دوشنبه) در گزارشی به قلم «پائول والاس» خبر داد «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفری که به واشنگتن دارد تلاش می‌کند تا «جو بایدن» را از احیای توافق هسته‌ای ایران منصرف کند.

در حالی که مقام‌های آمریکایی مشغول بررسی گزینه‌های پیش روی خود برای احیای برجام بعد از نتیجه‌بخش نبودن مذاکرات چند ماهه با ایران هستند، اما بنت و تیم صهیونیست‌های همراه او سعی دارند با فشار بر مقام‌های دولت بایدن، واشنگتن را به توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران مجاب کنند.

بنت نیز روز گذشته (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود مدعی شده بود: «برنامه‌ای منظم را [به دولت آمریکا] ارائه می‌کنیم که طی دو ماه گذشته تدوین کرده‌ایم. این [برنامه]، فعالیت‌های اتمی ایران و ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای این کشور را محدود می‌کند».

مذاکرات وین درباره برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

به نوشته بلومبرگ، وی قرار است در فاصله کوتاهی بعد از بازگشت از آمریکا، با «آنگلا مرکل» صدراعظم و «عبدالفتاح السیسی» دیداری داشته باشد که یکی از محورهای گفت‌وگو، مسئله ایران و نتایج رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی خواهد بود.

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران  رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: «به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه نیز ضمن بیان اینکه ایران موضوع اصلی دیدار وی با رئیس‌جمهور آمریکا است، گفت ایران اکنون به پیشرفته‌ترین حالت خود در غنی‌سازی اورانیوم رسیده است. (جزئیات بیشتر)

هنوز زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات شروع نشده است و مقام‌های کشورهای غربی، کمپین فشار رسانه‌ای-روانی برای مجاب کردن ایران به مشخص کردن زمان دور جدید مذاکرات را تشدید کرده‌اند.

منبع:‌ فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها