کد خبر: 629874
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه‌نیوز:

پشت پای دوباره جمهوری‌خواهان به ترامپ

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و در حالی که در ساختمان کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور حضور داشت، قادر به تغییر نتایج انتخابات و کشاندن اعتراضات عمومی به سرتاسر ایالات متحده نشد. در چنین شرایطی محرز است که اگر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بخواهد در سال 2024 تبدیل شود و کم و بیش همان نتایج انتخاباتی در سطوح ایالتی و سراسری به دست آید، قدرت مانور وی و همراهانش به مراتب نسبت به سال 2020 نیز محدودتر خواهد بود. در هر حال، بر خی جمهوریخواهان سعی دارند از ترامپ بخواهند تا حداقل مستقیما در صحنه انتخابات حضور پیدا نکند و صرفا از نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در مقابل بایدن یا کامالا هریس حمایت کند!

پشت پای دوباره جمهوری‌خواهان به ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست خارجی نامه نیوز: پس از فرار مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان، شاهد تشدید انتقادات از بایدن و سیاست خارجی وی هستیم. با این حال رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه یک " گزینه اجتناب ناپذیر" تلقی کرده و تاکید کند که بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ کرده است.

مانور سیاسی ترامپ در این میان، فعلا به سود وی تمام نشده است! حتی این مانور سیاسی، منجر به افول قدرت  جمهوریخواهان در نظرسنجی ها شده است! اکثر آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید اعلام کردند که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مجددا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، برای کشور بد می‌شود.به عبارت بهتر،؛ علاوه بر دموکراتها، بسیاری از رای دهندگان مستقل و حتی برخی جمهوریخواهان نیز علی رغم انتقاداتی که به بایدن و دموکراتها دارند، حاضر به استقرار دوباره ترامپ  و همراهانش در کاخ سفید نیستند!

نظرسنجی جدید توسط دانشگاه کوینیپیاک نشان داد که ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اگر دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، برای کشور بد می‌شود.با این حال ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، کمپین انتخاباتی دیگر ترامپ برای کشور خوب است.به عبارت بهتر، محبوبیت 41 درصدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، اکنون به 32 درصد کاهش پیدا کرده است. به نظر می رسد حمله طرفداران ترامپ به ساختنان کنگره در ششم ژانویه امسال ( که منجر به کشته شدن پنج نفر و بروز بحرانی سیاسی در آمریکا شد) در کاهش این محبوبیت عمومی و ایالتی تاثیرگذار بوده است.

ترامپ ماه‌هاست که با عدم اعلام اینکه برای سومین بار برای پست ریاست جمهوری نامزد می‌شود یا خیر، مردم را بلاتکلیف نگه داشته است.وی در برخی محافل، از قطعیت نامزدی خود در انتخابات سخن گفته است اما در برخی مکانها و تریبونهای دیگر، تاکید دارد که هنوز تصمیم نهایی خود را در این خصوص اتخاذ نکرده است! حتی وی یکبار  ماه گذشته اعلام کرد که تصمیمش را درباره اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر اتخاذ کرده است. با این حال نتیجه این تصمیم‌گیری هنوز مشخص نیست.۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، معتقدند که ترامپ در نهایت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود در حالی که ۳۹ درصد معتقند ترامپ این کار را انجام نمی‌دهد. ۱۲ درصد نیز هیچ نظری در این رابطه نداشتند.در این میان، ممکن است ترامپ از فرد دیگری برای حضور در راس معادلات سیاسی آمریکا و رقابت با بایدن و دموکراتها حمایت کند. با این حال، حمایت ترامپ از نامزدهای حزب جمهوریخواه نیز ممکن است چندان به سود آنها تمام نشود! در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که به نامزدی که مورد تایید ترامپ است رای دهند، ۱۹ درصد گفتند که احتمالا از نامزد مورد تایید ترامپ حمایت می کنند در حالی که ۴۱ درصد اعلام کردند از چنین نامزدی حمایت نخواهند کرد. ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که تایید ترامپ تفاوتی در رای‌شان ایجاد نخواهد کرد

.از نظر حزبی ۵۴ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که احتمالا به نامزدی که تحت تایید و حمایت ترامپ است رای می دهند در حالی که شش درصد گفتند به چنین نامزدی رای نمی‌دهند. ۳۴ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که تایید ترامپ تفاوتی در رای‌شان ایجاد نخواهد کرد.در هر حال، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان نظرسنجی های اخیر به وضوح دریافته است که هنوز نتوانسته است شکاف آرای طرفدارانش ( آرای لازم برای راهیابی به کاخ سفید ) را در نظرسنجی ها پر کند. در این میان، ترامپ سعی دارد با تمرکز بر 5 ایالت حساس و سرنوشت سازی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در آنها شکست خورد ، بازی را به سود خود بازگرداند. هنوز نشانه های این چرخش آرا در ایالتهای پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان ، آریزونا و جورجیا مشاهده نشده است. همین مسئله تردیدهای  ترامپ را در خصوص حضور مجدد در انتخابات افزایش داده است. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و در حالی که در ساختمان کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور حضور داشت، قادر به تغییر نتایج انتخابات و کشاندن اعتراضات عمومی به سرتاسر ایالات متحده نشد. در چنین شرایطی محرز است که اگر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بخواهد در سال 2024 تبدیل شود و کم و بیش همان نتایج انتخاباتی در سطوح ایالتی و سراسری به دست آید، قدرت مانور وی و همراهانش به مراتب نسبت به سال 2020 نیز محدودتر خواهد بود. در هر حال، بر خی جمهوریخواهان سعی دارند از ترامپ بخواهند تا حداقل مستقیما در صحنه انتخابات حضور پیدا نکند و صرفا از نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در مقابل بایدن یا کامالا هریس حمایت کند!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها