کد خبر: 625081
تاریخ انتشار :

گزارش ویژه نامه نیوز درباره جدال ترامپ و نتانیاهو؛

رازی که هنوز افشا نشده است!

نتانیاهو پس از حضور دموکراتها در کاخ سفید ، دچار تنشهای عدیده ای در تل آویو شد زیرا مخالفان ترامپ در آمریکا ترجیح می دادند با مهره دیگری در تل آویو وارد معامله شوند. اکنون، نتانیاهو از قدرت برکنار شده و خود را برای حضور در دادگاه ( جهت بررسی پرونده های فساد مالی) آماده می کند. در هر حال، هنوز این سوال مهم مطرح است که چرا نتانیاهو در نهایت حاضر نشد ریسک حمایت مطلق از ترامپ ( در ایام انتخابات و پس از آن) را بپذیرد! بدون شک در آینده اطلاعات زیادی منتشر خواهد شد که در آن، از مناسبات و تنشهای احتمالی میان ترامپ و نتانیاهو در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده آمریکا پرده برداشته شود.

رازی که هنوز افشا نشده است!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه بین الملل نامه نیوز : طی روزهای اخیر، برخی منابع خبری در آمریکا اعلام کرده اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق و شکست خورده رژیم اشغالگر قدس به عنوان فردی خائن یاد کرده است. این در حالیست که ترامپ در دوران حضور خود در کاخ سفید، بهترین روابط ممکن را با نتانیاهو داشتو.طبق بخشی از متن کتابی با موضوع آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تبریک بنیامین نتانیاهو به جو بایدن بابت پیروزی در انتخابات را «خیانت» خوانده است.مایکل وُلف» نویسنده کتاب جنجالی «آتش‌ و خشم درون کاخ سفید ترامپ»، در کتابی که قرار است بزودی در آمریکا منتشر شود، از دلخوری شدید ترامپ از نتانیاهو پرده برداشت.

بر اساس آنچه در این کتاب نگاشته شده( و با تکذیب ترامپ نیز مواجه نشده است)، در حالی که بنیامین نتانیاهو جزء آخرین مقام‌هایی بوده که بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا، پیروزی جو بایدن را تبریک گفت، این اقدام عصبانیت دونالد ترامپ را در پی داشت.به عبارت بهتر، پیام تبریک توییتری نتانیاهو به جو بایدن بابت پیروزی در انتخابات، باعث بهت و خشم دونالد ترامپ شده بود.بنا بر روایت مایکل وُلف در کتابش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا (دونالد ترامپ) به مشاوران خود در کاخ سفید گفته بود که توییت نتانیاهو «نهایتِ خیانت» به او بود.

 ترامپ با عصبانیت از توییت نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مشاورانش گفته بود کارهایی را که او در حمایت از این رژیم کرده بود، هیچ یک از دیگر روسای جمهور آمریکا نکردند و او به تنهایی بیشتر از همه آنها در حمایت از تل‌آویو اقدام کرده بود.به روایت مایکل وُلف در کتابش، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا به مشاوران در واکنش به تبریک نتانیاهو به بایدن گفته بود که نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به او بدهکار است. ترامپ همچنین گفت «او (نتانیاهو) مرا فروخت».

به نظر می رسد ترامپ از نتانیاهو خواسته بود تا از ادعای وی مبنی بر بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 حمایت کند .دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا تا آخرین روز ریاست جمهوری خود و تا به امروز، بارها گفته است که او برنده واقعی انتخابات بوده و بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شد.با این حال، اکثریت قریب به اتفاق شرکای سیاسی ترامپ در دیگر نقاط دنیا، با ارسال پیام تبریک به جوبایدن در عمل شکست ترامپ در انتخابات را به رسمیت شناخته اند. 

در این میان ، هنوز رازی وجود دارد که افشا نشده است! حدود دو هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، ترامپ از نتانیاهو خواسته بود تا رسما، حمایت خود را از وی ( ترامپ) در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کند اما نتانیاهو از این اقدام اجتناب کرد.برخی منابع خاص در آمریکا مدعی شده اند که نتانیاهو از طریق برآوردهایی که از سوی لابی آیپک ( لابی صهیونیستها در آمریکا) دریافت کرده است، نسبت به وضعیت نامتعادل و وخیم ترامپ در نظرسنجی های صورت گرفته در برخی ایالات حساس و کلیدی آگاه شده و از این رو، شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را قطعی دانسته است. 

اگرچه نتانیاهو مناسبات خود با ایالات متحده را فراحزبی می‌خواند، اما او حزب جمهوری‌خواه را از متحدان دیرین رژیم اشغالگر قدس می‌داند. نتانیاهو روابط سردی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا داشت و به نظر می‌آمد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا میت رامنی را به اوباما ترجیح می‌دهد، و در سال ۲۰۱۵ در نطق خود در برابر کنگره آمریکا از توافق اتمی پیش روی آمریکا با ایران انتقاد کرد.اگرچه نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از سیاستهای خاورمیانه ای ترامپ تمجید کرد اما حاضر نشد توان سیاسی خود را صرف حمایت مطلق از حضور رئیس جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید کند. فراتر از این موضوع، برای نتانیاهو مسجل بود که در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020، وی نیز دیگر در عمل حامی اصلی خود را در کاخ سفید از دست خواهد داد و شانسی برای بقا در راس معادلات قدرت در رژیم صهیونیستی نخواهد داشت .البته در نهایت نیز همین اتفاق رخ داد! نتانیاهو پس از حضور دموکراتها در کاخ سفید ، دچار تنشهای عدیده ای در تل آویو شد زیرا مخالفان ترامپ در آمریکا ترجیح می دادند با مهره دیگری در تل آویو وارد معامله شوند. اکنون، نتانیاهو از قدرت برکنار شده و خود را برای حضور در دادگاه ( جهت بررسی پرونده های فساد مالی) آماده می کند. در هر حال، هنوز این سوال مهم مطرح است که چرا نتانیاهو در نهایت حاضر نشد ریسک حمایت مطلق از ترامپ ( در ایام انتخابات و پس از آن) را بپذیرد! بدون شک در آینده اطلاعات زیادی منتشر خواهد شد که در آن، از مناسبات و تنشهای احتمالی میان ترامپ و نتانیاهو در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالات متحده آمریکا پرده برداشته شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها