کد خبر: 630227
تاریخ انتشار :

کنایه سنگین مقام کرد به مبارزه آمریکا با داعش

یکی از مسئولان وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که هیچ نظامی آمریکایی در جریان جنگ با داعش در عراق کشته یا زخمی نشده است.

کنایه سنگین مقام کرد به مبارزه آمریکا با داعش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از شفق نیوز، جبار امین از مسئولان وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق گفت: خروج نظامیان امریکایی در چارچوب توافق راهبردی میان بغداد و واشنگتن انجام می‌شود نه مانند آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد و نیروهای خارجی بدون هیچگونه توافقی سریعاً از این کشور خارج شدند.

وی افزود: میان عراق و آمریکا توافقی وجود دارد که حاصل ۴ دور نشست و گفت‌وگو است و این توافق راهبردی بر خروج نیروهای رزمی و باقی ماندن مربیان و مستشاران تاکید دارد.

جبار یاور با بیان اینکه هیچ نظامی امریکایی ابداً در میدان نبرد وجود نداشت و تنها نیروهای اندکی بود که از مربیان و مستشاران امریکایی حفاظت می‌کرد، اظهار داشت: کسانی که جنگیدند و فداکاری کردند و در راه عراق جان باختند، نیروهای عراقی بودند و هیچ سرباز امریکایی وجود نداشت و ما نشنیدیم که سرباز امریکایی در جنگ با داعش کشته یا زخمی شده باشد.

وی تاکید کرد افسران پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق در مراکز مشترک در چهار استان عراق با هم به طور هماهنگ فعالیت می‌کنند.

یاور تصریح کرد: مراکز چهارگانه در چهار استان عراق که نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی در آن با هم فعالیت می‌کنند، حدود ۵۵۰ کیلومتر را پوشش می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها