کد خبر: 630937
تاریخ انتشار :

«طرح صیانت» به دستور کار مجلس بازگشت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: هفته جاری، برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران، عملا کمیسیون مشترک شکل خود را پیدا کرده و فعالیتش را آغاز می کند.

«طرح صیانت» به دستور کار مجلس بازگشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: هفته جاری، برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران، عملا کمیسیون مشترک شکل خود را پیدا کرده و فعالیتش را آغاز می‌کند.

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» در پاسخ به این سوال که طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در مجلس به کجا رسیده است؟ گفت: البته این طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی است اخیرا این عنوان طرح شده است طبیعتا وقتی که نمایندگان بعد از سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، بر می‌گردند باید کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان از کمیسیون‌های تخصصی یعنی از حدود ۹ کمیسیون تخصصی، اعضایی با انتخاب اعضای این کمیسیون ها، معرفی می‌شوند و به کمیسیون مشترک می‌آیند.

او افزود: در کمیسیون مشترک، اعضا درباره مفاد این پیش نویسی که آماده شده، نظر خواهند داد و گفتگو خواهند کرد. کارشناسان دولت جدید هم حضور خواهند داشت. در عین حال صاحبنظرانی که خارج از مجموعه دولت و مجلس هستند و دوستانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و علاقه‌مند به این حوزه هستند و نظری دارند می‌توانند حضور پیدا کنند و از آن‌ها برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت می‌شود تا دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کنند و درباره آن مفاد تصمیم گیری کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در قالب اصل ۸۵ که مصوب مجلس است، این طرح به کمیسیون می‌آید، کمیسیون مشترک شکل می‌گیرد و درباره آن بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که به احتمال قوی، این جلسه چه زمانی تشکیل می‌شود و آیا این طرح تصویب می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: طبق قانون باید کمیسیون شکل بگیرد. در واقع قانون باید ابلاغ می‌شد که ابلاغ هم شده است، انشالله این کمیسیون تشکیل خواهد شد. تصور بنده این است که در هفته جاری، کمیسیون عملا شکل خود را پیدا کرده و فعالیتش را آغاز می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها