کد خبر: 631370
تاریخ انتشار :

تفاوت احمدی‌نژاد و رئیسی از دید روحانی اصولگرا

عباس امیری‌فر گفت: آقای احمدی‌نژاد اصلا اهل مشورت‌کردن نبود، یک تصمیمی می‌گرفت و همه باید آن را عمل می‌کردند و به هیچ‌وجه خود را با مجلس هماهنگ نمی‌کرد اما آقای رئیسی اهل مشورت است و تعامل خوبی با سران قوا و دیگر نهادها دارد.

تفاوت احمدی‌نژاد و رئیسی از دید روحانی اصولگرا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عدالت یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم ایران است؛ مردمی که هشت‌سال از گسترش فقر عمومی خسته‌اند و می‌خواهند حالا که دولت عوض شده است، در فضایی عاری از رانت‌ها، ویژه‌خواری‌ها و برتری عده‌ای خاص زندگی کنند اما این مهم با چه ابزاری محقق می‌شود و دولت برای برقراری آن در جامعه چه کار می‌توانند بکند؟

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت به نوعی فرمان دادند که باید همه تصمیمات دولت به پیوست عدالت باشد. درست هم همین است زیرا عدالت یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است. در شعارهای آقای رئیسی هم موضوع عدالت به چشم می‌خورد».
 
او ادامه داد: «برای تحقق عدالت در وهله نخست باید دولت به طور کامل شکل بگیرد. یعنی علاوه بر وزرا باید همه استاندارها، فرمان‌دارها، مدیران کل و مدیران میانی تعیین شوند و بهتر است مدیران اجرایی از مدیران دولت قبل نباشند و اگر احیانا در سِمت خود باقی بمانند، بگویند که با دولت همسو هستیم زیرا دومین گام برای تحقق عدالت عزم راسخ همه دولتی‌هاست. از سوی دیگر حالا که آقای رئیسی و مسئولان دولت به مناطق محروم سفر می‌کنند -که کار خوبی هم هست- با دست پر نزد مردم آن مناطق بروند؛ مثلا واکسن آنها تأمین شود یا اعتباراتی داده شود تا حداقل دیگر شاهد کپرنشینی نباشیم زیرا واقعا در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که بعد از این همه سال هنوز کپرنشینی داشته باشیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «علاوه بر حوزه اجرایی باید دولت در حوزه تحقق عدالت برنامه‌محور عمل کند؛ به‌نحوی که یک برنامه کوتاه‌مدت داشته باشد تا در همین چندوقت پیش رو برخی از محرومیت‌ها را رفع کند و یک برنامه بلندمدت هم برای چهارسال پیش رو داشته باشد. مناطق محروم هم باید به طور کامل شناسایی شود و کمبودهای آن مناطق لیست شود تا رفع آنها یک‌به‌یک در دستور کار دولت قرار بگیرد. حالا دولت هم بهانه‌ای برای کار نکردن ندارد زیرا هر سه قوه با هم هماهنگ هستند و نهادهای بالادستی هم از دولت حمایت می‌کنند».

او درباره تفاوت دولت رئیسی و دولت اول احمدی‌نژاد در تحقق موضوع عدالت اظهار کرد: «اصلا دولت رئیسی با دولت احمدی‌نژاد قابل قیاس نیست. در دولت اول آقای احمدی‌نژاد کارهای مثبتی انجام شد اما در دولت دوم همه کارهای خوب دوره اول هم به حاشیه رفت زیرا رئیس‌جمهور وقت خود را اسیر بحث‌های فرعی و حاشیه‌ای کرد و دیدیم که در نهایت در دولت آقای احمدی‌نژاد شعار عدالت محقق نشد. آقای احمدی‌نژاد اصلا اهل مشورت‌کردن نبود، یک تصمیمی می‌گرفت و همه باید آن را عمل می‌کردند و به هیچ‌وجه خود را با مجلس هماهنگ نمی‌کرد اما آقای رئیسی اهل مشورت است و تعامل خوبی با سران قوا و دیگر نهادها مانند سپاه، صداوسیما، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، قوه قضائیه و... دارد اما آقای احمدی‌نژاد اصلا این‌طور نبود و می‌دیدیم که در عمل کارها پیش نمی‌رفت».
امیری‌فر در پایان درخصوص ارتباط میان برقراری عدالت و احیای اعتماد عمومی به قوه مجریه گفت: «حتما یکی از ضرورت‌های احیای اعتماد عمومی برقراری عدالت در جامعه است. مردم مشاهده می‌کنند که مسئولان تا چه حد عزم عدالت دارند و اگر پاسخ را مثبت دریافتند، حتما به دولت امیدوار می‌شوند و اعتمادشان احیا می‌شود».

منبع: مثلث آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها