کد خبر: 632733
تاریخ انتشار :

رزمایش‌های مشترک اوکراین با آمریکا و ناتو

اوکراین امروز (دوشنبه) به رزمایش‌های مشترک با آمریکا و سایر نیروهای ناتو ملحق شده است.

رزمایش‌های مشترک اوکراین با آمریکا و ناتو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این رزماش‌ها درست در زمانی اتفاق افتاده که روسیه و بلاروس نیز مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ که هشداری برای غرب محسوب می‌شود، آغاز کرده‌اند.

اوکراین که از ۲۰۱۴ و از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در نبردی با مسکو است، مدت‌هاست که به دنبال ادغام بیشتر با ارتش‌های غربی به امید پیوستن به ناتو است.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۴۰۰۰ سرباز این کشور و ۲۰۰۰ نیروی خارجی در این رزمایش با عنوان "ترایدنت سریع-۲۰۲۱" که تا اول اکتبر سال جاری میلادی ادامه دارد، شرکت کرده‌اند.

"ایهور پالانیوک"، فرماندهی آموزشی نیروهای اوکراینی در مراسمی در مرکز بین‌المللی امنیت صلح‌بانی در غرب این کشور گفت: بر این باورم که هرکدام از شما تمامی دانسته‌ها و مهارت‌های خود را به کشورهای متخاصم برای اینکه به آنها بفهمانید هیچ شانسی ندارند، نشان می‌دهید.

ارتش آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این رزمایش با حضور یک تیم ضربتی از گارد ملی واشنگتن مستقر در اوکراین از آوریل به عنوان بخشی از نیروی آموزشی چند ملیتی در حال برگزاری است. سربازانی از ۱۲ کشور در این مانورهای مشترک حضور دارند و هدفشان تقویت قابلیت همکاری در میان کشورها و شرکای متحد و نشان دادن آمادگی است.

این رزمایش در بحبوحه افزایش مانورهای نظامی از سوی مسکو در نزدیکی مرزهای اتحادیه اروپا و ناتو در هفته‌های اخیر برگزار می‌شود و روسیه می‌گوید که در این رزمایش‌های مشترک با بلاروس ۲۰۰ هزار سرباز حضور دارند.

دولت کی‌یف و ناتو نیز مسکو را به استقرار نیروهای بیشتر در مرزهای اوکراین در سال جاری میلادی متهم می‌کنند.

همچنین امروز، حدود ۲۰ ناو روسی یک رزمایش بزرگ با استفاده از تسلیحات واقعی را در دریای سیاه آغاز کردند.

در ژوئن سال جاری میلادی، آمریکا به همراه اوکراین و سایر متحدان یک رزمایش دریایی را در دریای سیاه و جنوب اوکراین و با وجود درخواست‌های مسکو برای لغو این رزمایش برگزار کردند.

در ژوئیه نیز اوکراین به همراه آمریکا، لهستان و لیتوانی یک رزمایش دیگر را با حضور بیش از ۱۲۰۰ سرباز برگزار کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها