کد خبر: 632762
تاریخ انتشار :

لطفا زاکانی به راه قالیباف نرود!

لطفا زاکانی به راه قالیباف نرود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امتداد گزارش داد: حزب اتحاد ملت اخیراً در بیانیه‌ای پیرامون آغاز به کار شهرداری و شورای شهر جدید تهران، نوشته است:

"ما نگرانیم که آقای زاکانی شهرداری را به مسیر پرهزینه، قانون‌گریزانه و ضد اجتماعی که آقای قالیباف می‌پیمود برگرداند. آن راه جز آینده‌فروشی، تخریب سرمایه‌های تاریخی و انسانی و زیست‌محیطی، گران اداره شدن شهر و فسادهای بزرگ به جایی نمی‌رسد. ما نگرانیم که تهران به روزهای شوم شهرفروشی برگردد و قصه پرغصه تراکم‌فروشی‌های بی‌حساب و بلندمرتبه‌سازی‌های مخرب تکرار شود. این شهر در سه دهه اخیر بخش مهمی از میراث تاریخی، هویت فرهنگی، پیوستگی اجتماعی و منابع طبیعی خود را از دست داده و حیف است که بیش از این شاهد شهرخواری، گسیختگی اجتماعی و توسعه بی‌سامان کالبد شهری تهران باشیم. ما نگرانیم که رویکردهای پلیسی و اقتدارگرایانه به حوزه آسیب‌های اجتماعی برگردد و به جای فقر با فقیر و به جای محرومیت با محروم برخورد شود. ما نگرانیم که شهرداری در سال‌های آینده به روزهای پنهان‌کاری و گریز از شفافیت که ام‌الفساد آفات ساختارهای اداری است، برگردد و دوباره معاملات و اطلاعات حوزه‌های مختلف شهرداری از دسترس شهروندان و متخصصان شهری دور نگه داشته شود."

*در نگرانی ابراز شده تزویرهای بزرگی وجود دارد.

به این معنی که حزب اتحاد ملت عملا بخشی از آنچه که در دوران استیلای همپیمانان خودش بر شورای شهر پنجم رخ داده را به دوران قالیباف و مدیریت اصولگرایان بر شهرداری تهران ربط داده است.

جالب آنکه در بیانیه مذکور ادعا می‌شود که قالیباف شهر تهران را گران اداره کرده است!

این در حالی است که در دوران شهرداری اصلاح‌طلبان بود که همواره بر لزوم گرانی بلیط مترو تأکید می‌شد و حتی زمانی فرا رسید که نهاد شهرداری تهران رسماً از سوی سازمان تعزیرات به عنوان گرانفروش شناخته و محکوم شد.

و انصافا کسی نمی‌داند علت اینهمه پافشاری بر دروغ و کتمان تاریخ در اردوگاه اصلاح‌طلبان چیست؟!

آنها در بیانیه‌شان از این گفته‌اند که راه قالیباف به "فسادهای بزرگ" منجر می‌شود! و این در حالی است که راه قالیباف به اذعان همه راه کارآمدی و مدیریت جهادی بود که توانست تهران را به اندازه پایتخت‌های بزرگ اروپا بسازد و مورد تحسین دوست و دشمن واقع شود.

بحث فساد نیز صرفا ادعاهایی است که اصلاح‌طلبان درباره بدهی‌های شهرداری و املاک نجومی مطرح کردند... ادعاهایی که در هیچ محکمه‌ای به اثبات نرسید و مدعیان آنها نه تنها نتوانستند هیچ مدرک مستدلی را ارائه کنند بلکه پس از اثبات دروغگویی؛ یا مثل محمود میرلوحی به زندان و شلاق محکوم شدند و یا مثل پیروز حناچی؛ حرف‌های خود علیه قالیباف را پس گرفتند تا به جرم دروغگویی عازم زندان نشوند.

بحث شفافیت و ادعای شفافیت نیز در حالی است که قالیباف پیش از اصلاح‌طلبان شورای پنجم از شفافیت گفت و سامانه‌های مربوط به شفافیت را راه‌اندازی کرد. بماند که اصلاح‌طلبان در شهرداری و شورای شهر نیز پیرامون شفافیت،‌ مخدوش عمل کردند.

پیرامون مابقی ادعاهای اصلاح‌طلبان نیز بیش از آنچه که گفتیم، حقیقتی وجود ندارد و پر واضح است که پای گذاشتن زاکانی در مسیر "مدیریت جهادی" که قالیباف بر طریق آن رفت؛ موجب سعادت دنیای و عقبای زاکانی و اصولگرایان شورای شهر ششم می‌شود.

گفتنیست، دکتر زاکانی در جلسات شورای شهر تهران با تکریم و احترام از کارنامه مدیریتی قالیباف یاد کرده است.

منبع: مشرق

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها