کد خبر: 633122
تاریخ انتشار :

استقرار تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب یمن

یک کشتی حامل تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی شبه‌نظامیان وابسته به امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن پهلو گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جزیره سقطری در جنوب یمن شب گذشته شاهد تنش میان شبه نظامیان وابسته به امارات و نیروهای امنیتی وابسته به دولت مستعفی یمن بود.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، موضوع از این قرار بود که شبه‌نظامیان همسو با امارات مانع بازرسی محموله یک کشتی از سوی نهادهای اطلاعاتی دولت منصورهادی شدند و بار کشتی را به پایگاههای نظامی وابسته به امارات انتقال دادند.

به گفته منابع محلی، شبه‌نظامی «المجلس الانتقالی» در تعداد بسیار بالا، اطراف بندر سقطری را محاصره کرده بودند و مانع تفتیش کشتی می‌شدند. به گفته آن‌ها محموله داخل کشتی تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی بود. با نگاه به سایت‌های ردیابی حرکت کشتی‌ها اما مبدأ حرکت این کشتی مشخص نیست و صرفا محل پهلو گرفتن آن درج شده است.

الخبر الیمنی همچنین به نقل از منابع محلی نوشت که در این کشتی کانتینرهایی با پرچم رژیم صهیونیستی بود که تحت تدابیر شدید امنیتی تخلیه شده‌اند و به نظر می‌رسد داخل کانتینرها تجهیزات جاسوسی اسرائیلی بوده باشد. پیش از این خبرهایی مبنی بر قصد تل آویو برای استقرار در جزیره سقطری منتشر شده بود. جزیره‌ای که به خلیج عدن و باب‌المندب اشراف دارد.

وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه» در ۲۶ شهریور به نقل از منابع آگاه نوشت که شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی قراردادی را برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه شهر «حدیبو» مرکز جزیره سقطری منعقد کرده است.

هفته گذشته نیز فرود یک هواپیمای باری در فرودگاه سقطری موجب تنش میان شبه‌نظامیان همسو با امارات با عناصر دولت منصورهادی شده بود.

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها