کد خبر: 633216
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با حسین انصاری راد

اصلاح‌طلبان می‌توانند لیدر اجتماعی شوند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان امروز منحصر به اصلاح طلبان رسمی و اسمی نیستند، همه کارشناسان، متخصصان، دانشمندان و آگاهان جامعه همه اصلاح طلب هستند.

اصلاح‌طلبان می‌توانند لیدر اجتماعی شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت رسمی باید یک تصمیم مهم بگیرند. برخی معتقدند «آنها برای نیل به این مقصود باید به جامعه بازگردند» و برخی دیگر معتقدند «سیاست ورزی هدفمند بهترین راهی است که اصلاح طلبان باید در پیش گیرند».

حسین انصاری راد در گفتگو با نامه نیوز درباره مسیر بازگشت اصلاح طلبان به عرصه قدرت گفت: بعد از مشروطیت فعالان سیاسی همچون دهخدا از سیاست کناره گرفتند به فعالیت های علمی و اجتماعی پرداختند اما این روش امروز موضوعیت ندارد چون شرایط بسیار متفاوت است.

وی افزود: آن ایام، تحت حاکمیت استبدادی رضاخان جامعه با فضای بسته ای مواجه بود که صدای کسی به جایی نمی رسید بنابراین افراد چاره ای جز پناه بردن به کار علمی و اجتماعی نداشتند اما امروز همه صداها در تمام جهات پخش می شود. هیچ کسی نمی تواند صدای اصلاح طلبان و آزادی خواهان را قطع کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح طلبان باید شعارها و خواسته های اصلی خود را مشخص کنند، یادآور شد: آنها باید به صورت جمعی یا انفرادی این شعارها و خواسته ها را اعلام و تبلیغ کنند. معتقدم اصلاح طلبان امروز منحصر به اصلاح طلبان رسمی و اسمی نیستند، همه کارشناسان، متخصصان، دانشمندان و آگاهان جامعه همه اصلاح طلب هستند.

وی افزود: دولت فعلی در وضعیتی نیست که با این اوضاع و احوال بخواهد به حیات خودش ادامه دهد، در حالیکه اصلاح طلبان راه های روشنی پیش رو دارند. خواسته اصلاح طلبان خیلی مشخص است، آنها خواستار برگزاری انتخابات آزاد هستند تا مردم با آزادی کامل بتوانند مدیریت شان را در بخش های حاکمیتی اعمال کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: کسانی که دنبال فروپاشی باشند حساب و کتاب شان درباره آینده کشور درست نیست و این عده در میان کارشناسان و متخصصان بسیار نایاب هستند. اگر خدایی نکرده فروپاشی اتفاق بیفتد ملت ایران دیگر نمی تواند به جایی برسد.

انصاری‌راد با تأیید آنکه اصلاح طلبان می‌توانند لیدر جنبش‌های اجتماعی شوند، گفت: نخبگان، تحصیلکرده‌ها و کارشناسان و مختصصان کشورمان جمعیت آگاهی هستند که می توانند از این نیروی عظیم استفاده کنند. متنها باید ابتدا محورهای سیاسی حرکت خود را مشخص کنند تا منجر به مدیریتی شود که از خواست و اراده مردم برخیزد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها