کد خبر: 633780
تاریخ انتشار :

حمله اتحادیه اروپا به اتیوپی

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم اتیوپی در اخراج هفت مقام سازمان ملل متحد از خاک این کشور به بهانه "دخالت" در امور داخلی این کشور انتقاد کرد.

حمله اتحادیه اروپا به اتیوپی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از صدی البلد، بورل در حساب توئیتر خود نوشت: "من صدای خود را به صدای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اضافه می‌کنم. اخراج ۷ کارمند سازمان ملل از اتیوپی با میلیون‌ها نفر که به شدت به کمک نیاز دارند غیر قابل قبول است."

بورل افزود: حفظ جان و کمک به آنها وظیفه اصلی دولت اتیوپی است.

ایالات متحده تصمیم اتیوپی در اخراج ۷ مقام ارشد سازمان ملل از سرزمین‌های خود را به دلیل تلاش برای مداخله در امور داخلی اتیوپی محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست در واکنش به این اقدام اقدامات فوری انجام دهند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت: "دولت ایالات متحده اقدام بی سابقه دولت اتیوپی برای اخراج رهبری همه سازمان های سازمان ملل متحد در عملیات‌های بشردوستانه جاری را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند."

ساکی افزود که ایالات متحده با مقامات سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه رویکرد اتیوپی غیر سازنده است،موافق است و و از مانع شدن دولت اتیوپی در دسترسی غیرنظامیان به کمک‌های بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها