کد خبر: 634032
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عزت‌الله یوسفیان ملا

لاریجانی راهی که هاشمی رفت را نمی‌رود

عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: اصلا نمی‌شود آقای لاریجانی را با آقای هاشمی مقایسه کرد. آقای لاریجانی در مسیری که آقای هاشمی رفت، قدم نمی‌گذارد و او مطیع ولایت و رهبری است.

لاریجانی راهی که هاشمی رفت را نمی‌رود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: علی لاریجانی بعد از پایان مسئولیتش در مجلس دهم به نوعی دوران فطرت خود را تجربه می‌کند؛ نه مسئولیتی که در او را در معرض دید همگان قرار دهد، بر عهده دارد و نه گویا خودش تمایل دارد چندان جلوی صحنه سیاست باشد. حالا معلوم نیست دوری او از عالم سیاست تا چه زمانی طول می‌کشد و آیا ممکن است او بتواند در پرتوی عالم سیاست در ایران نقشی بین جناحی را ایفا کند؟ همان نقشی که روزگاری اکبر هاشمی رفسنجانی ایفا کرد؟

عزت‌الله یوسفیان ملا، یکی از نیروهای نزدیک به علی لاریجانی درباره آخرین وضعیت سیاسی او به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای لاریجانی به اندازه‌ای که مسئولیت ارجاعی دارند، فعالیت می‌کنند. اینکه اکنون کمتر در معرض دید عمومی است، به دلیل آن است که دیگر رئیس مجلس نیست؛ وگرنه در حد مسئولیت‌هایی که دارد، بروز و ظهورش کم نیست».

او ادامه داد: «آقای لاریجانی انسان کم‌حاشیه‌ای است زیرا اهل درست‌کردن جریان و خط و طیف نیست و عادت ندارد دستگاه‌های مختلف را تخریب کند».

این فعال سیاسی درباره قیاس لاریجانی با هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: «اصلا نمی‌شود آقای لاریجانی را با آقای هاشمی مقایسه کرد. آقای لاریجانی در مسیری که آقای هاشمی رفت، قدم نمی‌گذارد و او مطیع ولایت و رهبری است».

او در پاسخ به این پرسش که چرا لاریجانی در مجامع سیاسی کمتر دیده می‌شود، اظهار کرد: «اصلا این‌طور نیست که آقای لاریجانی به جلسه‌ای که دعوت می‌شود نرود. اتفاقا هر جایی که لازم باشد، حضور دارد اما مسلما حضورش در علام سیاست کمتر شده است که این امری طبیعی است».

یوسفیان ملا درباره شائبه نزدیکی لاریجانی به روحانی هم تصریح کرد: «آقای لاریجانی صرفا در حوزه اختیارات نمایندگی مجلس و ریاست مجلسش با دولت آقای روحانی همکاری کرد و هیچ تعاملی فرای این نبوده است».

او در پایان درباره ارتباط لاریجامی با احزاب سیاسی هم گفت: «زمانی که آقای لاریجانی وارد مجلس شد، تا مدتی آقای حداد رئیس‌ بود اما او در همان مجلس توانست بیش از دوسوم آراء نمایندگان اصولگرا را ازآن خود کند و رئیس مجلس شود. در مجلس دهم دیدیم با آنکه بیش از 150 نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب بودند و فرد شاخص اصلاح‌طلبان آقای عارف بود اما باز هم اکثریت آراء را در اختیار گرفت و رئیس مجلس شد. این شرایط نشان می‌دهد آقای لاریجانی، شخصیتی فراجناحی دارد و او را نمی‌توان زیر سایه هیچ جناح یا حزبی تعریف کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها