کد خبر: 634396
تاریخ انتشار :

هتریک طلای عباسپور در وزنه‌برداری

وزنه‌بردار دسته ۸۱ کیلوگرم ایران موفق به کسب نخستین مدال طلای کاروان اعزامی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در رده سنی نوجوانان در عربستان شد.

هتریک طلای عباسپور در وزنه‌برداری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری نوجوانان جهان از روز سیزدهم مهرماه شروع و تا بیستم این ماه ادامه دارد. علیرضا عباسپور نماینده ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم صاحب اولین مدال و اولین طلای تیم، عصر امروز (جمعه)به مصاف رقیبان خود رفت.

علیرضا عباسپور که یکی از مدعیان کسب سکوی این مسابقات به شمار می‌رفت در پایان حرکت یکضرب موفق به ثبت نخستین مدال طلای نمایندگان اعزامی ایران به جده شد.  عباسپور در اولین حرکت یک ضرب ۱۴۰ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۴۳ کیلوگرم را بالای سر برد و مدال طلای یک ضرب خود را قطعی کرد.

او در حرکت سوم ۱۴۷ کیلوگرم را  هم بالای سر برد تا برای مدال مجموع مسابقات فاصله خود را با رقیبان زیاد کند.

در رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم، علیرضا عباسپور از ایران با رکورد ۱۴۷ کیلوگرم، مدال طلا کسب کرد و دیمیتری شمارین از روسیه با ۱۴۲ کیلوگرم به مدال نقره رسید. محمد رومانوف از روسیه با ۱۴۱ کیلوگرم عنوان سوم را از آن خود کرد.

عباسپور که در حرکت یک‌ضرب با اختلاف پنج کیلوگرم نسبت به نفر دوم مدال طلا کسب کرده بود در حرکت دوضرب دسته ۸۱ کیلوگرم ابتدا وزنه ۱۷۰ را مهار کرد و توانست در همان حرکت نخست مدال طلای خود را قطعی کرد. 

وی در حرکت دوم وزنه ۱۷۷ را به راحتی مهار کرد و در نهایت توانست بر وزنه ۱۸۱ کیلوگرم غلبه کند تا با ثبت رکورد ۳۲۸ کیلوگرم سه مدال طلای این دسته را از آن خود کند.

پیش از این سید غزاله حسینی موفق به کسب مدال برنز در حرکت دوضرب دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان شده بود.

اسامی مدال‌آوران دسته ۸۱ کیلوگرم به این شرح است:

۱- علیرضا عباسپور با رکورد ۱۴۷ یک‌ضرب، ۱۸۱ دوضرب  و مجموع  ۳۲۸ کیلوگرم (۳ مدال طلا)

۲- دیمیتری شمارین از روسیه با رکورد ۱۴۲ یک‌ضرب،   ۱۶۸ دوضرب  و مجموع ۳۱۰ کیلوگرم (۳ مدال نقره)

۳-محمد رومانوف از روسیه با رکورد ۱۴۱ یک‌ضرب، ۱۶۴ دوضرب  و مجموع ۳۰۵ کیلوگرم (۳ مدال برنز)

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها