کد خبر: 634489
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با سیدحسین نقوی

رئیسی توجه دارد در سفرهای استانی وعده غیرعملی ندهد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور هم در حل مشکلات و هم در احیای اعتمادعمومی مردم به دولت بسیار موثر است.

رئیسی توجه دارد در سفرهای استانی وعده غیرعملی ندهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: از زمان استقرار دولت سیزدهم، سیدابراهیم رئیسی به عزمی راسخ مشغول رفتن به سفرهای استانی است. او از استان ها محروم هم کار خود را شروع کرده است و یکی پس از دیگری استان ها پذیرای رئیس جمهور هستند اما برخی کارشناسان نسبت به تسریع در روند این سفرها هشدار می دهند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با نامه نیوز درباره آثار مثبت و منفی سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: برخی شخصیت ها در این زمینه دولت بهتر است این سفرها را انجام ندهد چون وعده های غیرعملی داده می شود بنابراین خسارت دارد ولی تجربه 40 سال اخیر نشان می دهد که این سفرها می تواند روی قلوب و روان و روحیه مردم اثر مثبت بگذارد.

وی افزود: وقتی مردم با مسئولان ارشد کشور مواجه می شوند، خوشحال و اقناع می شوند؛ حضور دولت برای آنها ملموس می شود. باید واقعیت ها را دید الان اگر از مردم سئوال شود کدام دولت تا به امروز محبوب ترین بوده است قطعا از روسای جمهوری نام می برند که بین مردم رفتند، با تشریفات سفر نکردند، کلاس برای مردم نگذاشتند و کشاورزان، عشایر و کارگران را در آغوش گرفتند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اثر بلندمدت گفتاردرمانی های انجام شده در طول سفرهای استانی، یادآور شد: بخشی از هدف این سفرها همین است. همین ملاقات چهره به چهره با مسئولان 50 درصد آرامش به طرف می دهد حتی اگر مشکلی از او حل نشود چون می گوید بالاخره یک مسئول کشور به حرف من گوش داد.

وی ادامه داد: حضور دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهور در بین مردم بالاخص روستاییان، کارگران و تولیدکنندگان به طور مستمر قطعا تأثیر بسیار بسیار مثبتی دارد. البته آقای رئیسی توجه دارد که وعده های غیرعملی در سفرهای استانی ندهد بلکه می گوید «من این موضوع را رسیدگی و پیگیری می کنم».

نقوی حسینی گفت: سفرهای استانی در کل این حس را در مردم به وجود می آورد که مسئولان به درد آنها می رسند و به حرف آنها گوش می دهند. شهید رجایی 50 روز فقط رئیس جمهور بود یعنی اساسا فرصت نکرد که کارعمرانی یا دیپلماتیک خاصی انجام دهد اما خیلی محبوب ملت ایران بود چون بین مردم حضور داشت.

وی افزود: قریب به 60 درصد مشکلات هر استان با اتکا به ظرفیت های همان استان قابل حل است و همه مسائل یک استان به عرصه ملی مربوط نمی شود بنابراین باید با ظرفیت های موجود در آن استان حل شود. وقتی رئیس جمهور به یک استان می رود همه ظرفیت ها و امکانات بسیج می شوند و پای کار می آیند، آن وقت استاندار و فرماندار دیگر کار را پشت گوش نمی اندازد؛ مشروط به اینکه پس از سفر استانی رئیس جمهور، تیم پیگیری کننده قدم به قدم موضوعات را دنبال کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور هم در حل مشکلات و هم در احیای اعتمادعمومی مردم به دولت بسیار موثر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها