کد خبر: 635474
تاریخ انتشار :

جنجال سفر زن مرموز آمریکا به روسیه| نولاند قصد آشتی دادن بایدن و پوتین را دارد؟

نشنال اینترست تاکید دارد که ویکتوریا نولاند صرفا یک دیپلمات متخصص روسیه نیست و او حالا تعیین کننده آینده روابط با شرق است چرا که نفوذ بسیار زیادی در کاخ سفید دارد.

جنجال سفر زن مرموز آمریکا به روسیه| نولاند قصد آشتی دادن بایدن و پوتین را دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دیدار ویکتوریا نولاند (معاون وزیر امور خارجه آمریکا) با سرگئی ریابکوف (معاون وزیر امور خارجه روسیه) مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است. بسیاری از این پرسیده اند که به راستی ماموریت این دیپلمات ارشد چیست و چرا به روسیه سفر کرده است؟

بسیاری از تحلیلگران درباره ماموریت نولاند در مسکو گمانه زنی کرده اند. نشنال اینترست یکی از این پایگاه ها بوده است.

سفر زن مرموز آمریکا به مسکو چه معنایی دارد؟

پایگاه نشنال اینترست در تحلیلی به موضوع سفر نولاند به روسیه پرداخته است. نویسنده ضمن تاکید بر این نکته که یکی از ترس های بزرگ بایدن، پوتین است تاکید دارد که آمریکا در تلاش است این تهدید را دفع کند و روابط تیره و سخت خود با آمریکا را تا حدی اصلاح کند.

نولاند در سفرش به روسیه با سناتورهای فراوانی دیدار کرده است. یوری یوشاکوف (مشاور رئیس جمهوری)، سرگئی ربایکوف و دیمیتری کوزاک (رئیس دفتر کرملین) از جمله مهم ترین اشخاصی بودند که نولاند در سفر اخیرش با آنان دیدار کرد.

نولاند یکی از خبره ترین سیاستمداران آمریکایی است که در دوره اوباما نقش برجسته ای در هدایت سیاست های آمریکا در رابطه با روسیه داشت. او مدتی توسط روسیه تحریم بود اما بعد از مدتی این تحریم برداشته شد و توانست وارد روسیه شود.

نولاند یکی از اصلی ترین شخصیت های آمریکا است که نقش برجسته ای در انقلاب اوکراین و تحولات آن داشته است. از آن زمان به بعد، رابطه او با روس گراها بسیار بد شد و از این جهت بسیاری نسبت به او حس بدی دارند.

نشنال اینترست معتقد است با این رزومه، به نظر می رسد که آمریکا قصد دارد مقابله با روسیه را جدی تر کند. دقیقا به همین خاطر است که یک مخالف جدی پوتین را در راس سیاست های مربوط به روسیه قرار داده است.

این پایگاه تاکید دارد که حالا آینده روابط روسیه و آمریکا در دستان نولاند است. نشنال اینترست تاکید دارد که ویکتوریا نولاند صرفا یک دیپلمات متخصص روسیه نیست و او حالا تعیین کننده آینده روابط با شرق است چرا که نفوذ بسیار زیادی در کاخ سفید دارد.

آیا مذاکرات نولاند با روس ها امیدوار کننده است؟

اما آیا اقدامات او در روسیه گره از روابط فیمابین باز می کند؟ شواهد نشان می دهد که بعید است تنش بین پوتین و بایدن کم شود. در بین سیاستمداران روسی که نولاند با آنها دیدار کرده فقط کوزاک کمی منعطف است و باقی سیاستمداران ارشد روس همانند خود نولاند سخت گیری بسیار زیادی دارند.

 کوزاک بعد از دیدار اخیرش با ویکتوریا نولاند گفت که به مذاکرات آتی به نولاند یا سایر مقامات ارشد آمریکا چشم دوخته و به خصوص امیدوار است که مساله اوکراین به زودی حل شود. نولاند نیز در توییتی از این نوشت که مذاکرات با کوزاک مثبت بوده و بسیار محتمل است که همه مشکلات در چارچوب توافقنامه مینسک (توافقنامه شرق و غرب در مورد اوکراین و برخی مناطق مرزی) حل شود.

با این حال، این فقط ظاهر ماجرا است. به نظر می رسد که مشکلات موجود بین آمریکا و روسیه بسیار زیاد است. هر چند همانطور که نشنال اینترست گفته هم مقامات روسیه و هم آمریکا این مذاکرات را سازنده دانسته اند، اما بعید است مشکلات موجود بین شرق و غرب به همین راحتی ها حل شود.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها