کد خبر: 635487
تاریخ انتشار :

جدل ایران و آمریکا بر سر رمزارز| کاخ سفید کیف‌پول ایرانی‌ها را نشانه رفت

درحالیکه هر روز خبرها حکایت از رشد شتابان ارزهای دیجیتال دارد، ریسک بالای عدم دسترسی به کیف‌های پول دیجیتال و مشکلات ناشی از کلاهبرداری، این بازار را به‌شدت ناامن کرده است.

جدل ایران و آمریکا بر سر رمزارز| کاخ سفید کیف‌پول ایرانی‌ها را نشانه رفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چند روز قبل آمریکا اعلام کرد که قصد دارد موانعی برای معاملات ارز دیجیتال برای شهروندان کشورهایی که تحت تحریم هستند، ایجاد کند. موانعی که در صورت اعمال، می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در بازار ارز دیجیتال را بالا ببرد.

با این حال سرمایه‌گذاران ایرانی در این بازار، امیدوارند که با توجه به اهمیت رمزارزها در دور زدن تحریم، بتوانند دولت را تحت فشار قرار دهند تا در مذاکرات بروکسل، مانع از اقدام کاخ سفید علیه سرمایه ایرانیان شود.

در روزهای اخیر، دولت آمریکا رویکرد متفاوتی در رابطه با ارزهای دیجیتال در پیش گرفته و سعی می‌کند با کمک بیت‌کوین، اقتصاد چین را شکست دهد.

به نظر صاحبنظران، آمریکا در حال گرفتن جای چین به عنوان بزرگ ترین مرکز استخراج رمزارزها در جهان است.

برخلاف چین که به طور کامل همه تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتالی را ممنوع اعلام کرد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا اعلام کرده، این نهاد قصدی برای ممنوع اعلام شدن رمزارزها ندارد.

اکنون حدود ۳۵ درصد کل هش ریت شبکه استخراج رمزارزها در جهان مربوط به مبدا آمریکا است. در طرف دیگر نقش چین از بازار رو به کاهش می‌رود.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۴۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۸  درصد بیشتر شده است.

این آمارها نشان می‌دهد، با تضعیف دلار در بازار، آمریکا تلاش می‌کند رمزارزهای وابسته به خود را به‌عنوان جایگزین ارائه دهد.

در این بین دیکر کشورها هم بیکار ننشسته‌اند و هر دولتی به فکر استفاده از رمزارز ملی خود افتاده است. به این امید که بازار ارزهای دیجیتال بهتر بتواند منافع اقتصادی را تامین کند.

در ایران هم حرف از ارائه رمزارز ملی به میان آمده اما هنوز معلوم نیست این رمزارز با چه نام و شرایطی وارد بازار دیجیتال شود.

هرچه هست، امروزه دولتها پذیرفته‌اند که عصر پولهای سنتی به سر آمده و حالا بازار دیجیتال برای رونق خود، پول ویژه خودش را هم ارائه می‌دهد. در چنین شرایطی است که کم کم پای دعواهای سیاسی به بازار ارز باز شده و ریسک تنش‌های بین‌المللی در این بازار افزایش می‌یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها