کد خبر: 636235
تاریخ انتشار :

آغاز جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل؟

دو روز قبل روزنامه اسرائیلی "وای‌نت" با انتشار گزارشی از هک شدن اطلاعات شخصی صد‌ها سرباز اسرائیلی خبر داد.

آغاز جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چند روز پس از حمله سایبری به سامانه سوخت ایران، ادعا شده که گروه هکر‌های ایرانی به نام «سایه سیاه»، سرور‌های شرکت خدمات اینترنتی «سایبرسرو» اسرائیل را اوائل روز شنبه ۸ آبان به وقت محلی هک کرده و از کار انداخته است.

جروزالم پست در این ارتباط نوشت گروه سایه سیاه که پیشتر به یک شرکت بیمه و شرکت مالی اسرائیل حمله سایبری کرده بود، اعلام کرده است اطلاعات مربوط به مشتریان «سایبرسرو» از جمله یک شرکت حمل و نقل را منتشر کرده است.

این حمله کمتر از یک هفته بعد از آن روی می‌دهد که سیستم سوخت‌رسانی ایران در پی حمله سایبری به سامانه کارت سوخت از کار افتاد و باعث اختلال در فعالیت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت شد.

ایران تاکنون اعلام نکرده است که چه گروهی پشت این حمله سایبری قرار دارد، اما برخی مقامات می‌گویند دست دولتی خارجی در کار است.

با این حال یک روز پس از آن، گروهی تحت عنوان «گنجشک درنده» علاوه بر پذیرش مسئولیت این حمله سایبری، مسئولیت حملات سایبری پیشین به شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی را نیز به عهده گرفت.

هک اطلاعات شخصی و محرمانه صد‌ها سرباز ارتش اسرائیل

دو روز قبل نیز روزنامه اسرائیلی "وای‌نت" با انتشار گزارشی از هک شدن اطلاعات شخصی صد‌ها سرباز اسرائیلی خبر داد. عکسی از بنی گانتس توسط گروه هکری به نام "Moses Staff" روز دوشنبه با یک پیام تهدیدآمیز منتشر شده است.

در این پیام آمده است: «ما از هر تصمیمی که شما اتخاذ می‌کنید، مطلع هستیم و می‌توانیم از همان نقطه‌ای به شما حمله کنیم که کمترین احتمال را می‌دهید. ما به اسناد محرمانه وزارت دفاع دسترسی داریم، به نقشه‌های عملیات نظامی و همچنین اطلاعات مربوط به آرایش نظامی شما. ما اسناد این جنایات شما را در اختیار همه دنیا قرار می‌دهیم.»

گفته می‌شود که این گروه هکری اطلاعات هک شده سربازان اسرائیلی را در برخی از گروه‌های تلگرامی و همچنین در "دارک‌نت" منتشر کرده است.

برخی از فایل‌های هک شده سربازان اسرائیلی شامل اطلاعات مربوط به یگان‌های آن‌ها، همراه با نام، رتبه نظامی، نوع وظیفه و همچنین نامه‌نگاری‌های آنان با یگان‌هایشان بوده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود که نام و اطلاعات هزاران نوجوان اسرائیلی که دوره‌های آموزش مقدماتی ارتش این کشور را سپری می‌کنند، نیز هک شده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند حملات سایبری اخیر نشان دهنده آغاز موج جدیدی از جنگ پنهان میان دو طرف است.

منبع: فرارو

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها