کد خبر: 637203
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه نیوز» با واعظ آشتیانی

برخی وزرا به جای یار، بار شده‌اند

امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به انتقادات برخی نمایندگان و عملکرد برخی وزرا تاکید کرد که وزرا و مدیران دولت باید یار رئیسی و ملت باشند تا اتفاقات خوبی رخ دهد نه اینکه با بار شوند.

برخی وزرا به جای یار، بار شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز – دولت رئیسی در آستانه صدروزگی است و در سال‌های اخیر باب شده که هر دولتی در این بازه زمانی مورد ارزیابی قرار بگیرد. درست است که صد روز فرصت کوتاهی برای تغییر و تحول ، بهبود شرایط و عمل به وعده‌ها است اما رصد دقیق عملکرد دولت در این مدت روشن می‌کند که آیا این قوه در مسیر درست قرار گرفته یا خیر. 

از این رو است که شاهدیم در روزهای اخیر اغلب رسانه‌ها به ارزیابی عملکرد دولت پرداخته و سیاسیون نیز از منظر خود توصیه‌ها و هشدارهایی را خطاب به رئیس جمهور بیان می‌کنند.

مثلا امیرضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «نامه نیوز» تاکید کرد: « دولت اگر می‌خواهد اقدامات موثری انجام دهد، به خصوص در بعد اقتصادی باید در ابتدا شرایط موجود را حفظ کند و بعد برنامه‌ریزی کرده و هدف‌گذاری کند. بعد هم با توجه به جا‌به‌جایی مدیران می‌تواند وارد عمل شود و به وعده‌های خود عمل کند».

وی تاکید کرد: «کنترل شرایط موجود اقدام مثبتی است که دولت رئیسی در این مدت انجام داده اما قطعا کافی نیست».

واعظ آشتیانی گفت: «در حوزه سیاسی مخصوصا دولت توانسته آن التهابات را فرونشانده و آرامش ایجاد کند، این خیلی خوب و مثبت است اما کافی نیست. دولت باید نشان دهد که یک سری اتفاقات مهم و مثبت در شرف انجام است. زیرا مردم چنین انتظاری دارند».

وی افزود: «برای تحقق این هدف لازم است که نیروهای انتخاب شده اعم از مدیران و وزرا و ... یار دولت باشند و در جهت جهش دولت عمل کنند. طبیعتا اگر قرار باشد برخی از آنها بار شوند، دولت با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد شد. متاسفانه امروز صدای برخی نمایندگان با توجه به برخی رفتارهای وزرا  و برخی انتصاب‌ها و انتخاب‌ها بلند شده و این وضعیت خوبی نیست.»

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «این شرایط و انتقاداتی که نمایندگان مطرح می‌کنند حکم تلنگر را دارد و دولت باید با هوشمندی کامل به سمتی برود که اوضاع فعلی کنترل و مهار شود».

واعظ آشتیانی ادامه داد: «امروز می‌بنیم که برخی کالاها به خصوص کالاهای اساسی مورد نیاز مرد با افزایش قیمت مواجه است. برخی سازمان‌های نظارتی هم می‌گویند که باید قیمت‌ها را به ما روزانه بگویید تا نظارت کنیم و این یعنی که یک چندگانگی در حوزه اقتصاد وجود دارد. در نتیجه این چندگانگی است که هر سازمانی می‌خواهد بخشی از مشکلات را به سوی یک سازمان دیگر هدایت کند».

وی تاکید کرد: «تیم اقتصادی دولت باید هوشمندانه و با یک هدف تعریف شده کار کند و مساله را پیگیری کند. دولت نباید به نحوی عمل کند که مردم احساس کنند که اتفاق جدیدی نیفتاده است. مردم منتظر اتفاقات جدید هستند. درست است که این اتفاقات یک‌باره رخ نمی‌دهد اما می‌شود به مردم آدرس‌های درستی داد تا بدانند که بناست تحولات مثبتی ایجاد شود».

واعظ آشتیانی خاطر نشان کرد: «به حرف اولم برمی‌گردم. بسیار لازم است که نیروهایی که امروز با دولت کار می‌کنند یار رئیسی و ملت باشند نه اینکه بار شوند».

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها