کد خبر: 637339
تاریخ انتشار :

اسرائیل دلیل مناقشه شدید الجزایر و لیبی + جزئیات

وزیر خارجه الجزایر در سخنانی وعده‌های برخی از سیاستمداران لیبیایی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را غیر مسئولانه خواند.

اسرائیل دلیل مناقشه شدید الجزایر و لیبی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از شبکه المیادین، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در سخنانی اظهار کرد: الجزایر از کشورهای عربی می‌خواهد که به جای کمک به رژیم اشغالگر اسرائیل برای گسترش نفوذ به سرزمین‌های عربی دیگر، از ملت فلسطین حمایت کنند.

وی گفت: وعده‌های برخی از سیاستمداران لیبیایی برای عادی سازی روابط با اسرائیل "غیر مسئولانه" است. الجزایر به حاکمیت لیبی احترام می‌گذارد و در روند انتخابات در این کشور مداخله نمی‌کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که صدام حفتر، پسر خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به اراضی اشغالی سفر کرده و پیامیرا از طرف پدرش به مقامات رژیم صهیونیستی منتقل کرده است که در آن از اسرائیل درخواست کمک سیاسی و نظامی در ازای تعهد به برقراری روابط دیپلماتیک میان آنها در آینده کرده است.

لعمامره در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برگزاری اجلاس آینده سران اتحادیه عرب در این کشور و احتمال بازگشت سوریه به این اتحادیه تأکید کرد: الجزایر تلاش خواهد کرد تا اجلاس آتی، اجلاس اجماع اعراب باشد.

وی تصریح کرد: الجزایر از ابتدا مخالف جدا کردن سوریه از اتحادیه عرب بود و درباره اعطای کرسی سوریه در این اتحادیه به یک کشور دیگر  ملاحظاتی داشت.

لعمامره همچنین ابراز امیدواری کرد که الجزیره پایتخی باشد که سوریه از طریق آ» به اتحادیه عرب باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: الجزایر طی هفته‌های آینده تلاش خواهد کرد تا تلاش‌ها برای موفقیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را تکمیل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها