کد خبر: 637397
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با منصور حقیقت‌پور

هماهنگی لازم را در رفتار دولت نمی‌بینیم

حقیقت‌پور ارزیاب عملکرد دولت را زود می‌داند و می‌گوید: « حداقل باید 6 ماهی باید صبرکنیم که دولت تیم خود را کامل کند اما اینکه دولت از نیروهای متوسط و متمایل به ضعیف استفاده کرده از همین حالا هم مشخص است. من همین الان هم می‌توانم به صورت قاطع بگویم که نیروهای قوی‌تر از اینهایی که انتخاب شدند هم وجود داشت. قرار بود که فراجناحی عمل شود اما نکردند. »

هماهنگی لازم را در رفتار دولت نمی‌بینیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز – دولت سیزدهم صد روز اول را پشت سر گذشت و به رسم سال‌های اخیر ارزیابی عملکرد آن در فضای رسانه‌ای شروع شده است. اگرچه هم رسانه‌ها و هم سیاسیون بر این امر واقف‌اند که هنوز برای قضاوت زود است و باید فرصت بیشتری به دولت داد تا وعده‌های خود را عملیاتی کند، اما با توجه به اینکه انتظار می‌رود در این مدت حداقل نشانه‌هایی از رویکرد و سیاست‌ها دولت مشخص شده و ترسیم چشم‌انداز را ساده کند، این ارزیابی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

در همین راستا منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا به «نامه نیوز» می‌گوید: «برای اینکه قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم باید قدری صبر کنیم» و ادامه می‌دهد:«در صد روز تحولات اساسی امکان‌پذیر نیست اما با توجه به ترکیب عناصر به کار گرفته شده، به ذهن می‌رسد که اشکال اول این است که می‌شد از افرادی قوی‌تری استفاده کرد».

این نماینده پیشین مجلس افزود: «اشکال دوم هم این است که نگاه این افرادی که مسئول شده‌اند به مسئولان قبل از خود خیل بد است یعنی همه را یا خائن، دزد یا جاسوس تلقی می‌کنند. این رویکرد خوبی نیست».

وی ادامه داد: «هنوز هماهنگی لازم را در رفتار دولت نمی‌بینیم. نمونه‌اش همین قضیه قیمت خودرو که طی یک شب چهل، پنجاه میلیون بالا رفته و شب بعد سر جای خود برمی‌گردد. به نظر من این ناشی از فقدان هماهنگی در نظام تصمیم گیری دولت است. به نظر می‌رسد که دولت هنوز خودش را پیدا نکرده است»

حقیقت‌پور همچنین گفت: «منتظر تصمیمات کلان دولت در بحث اقتصادی هستیم اما سیاست‌های آن را در زمینه‌های مختلف، مسائل اقتصادی، ارزش پول، بازار سرمایه و ... نمی‌دانیم. یک طبقه فعال اقتصادی ما یعنی صنعتگران و تجار منتظر مانده‌اند تا ببینند که این سیاست‌ها چیست درحالی که باید در صد روز تکلیف این موضوع روشن می‌شد. زمان کافی وجود داشت که ما سیاست‌های دولت را در بخش‌های مختلف اقتصاد مثل صادرات، واردات و ... اعلام کرده، زیر آن را امضا کنیم و بگوییم که تا سه، چهار سال بعد سیاست‌ها همین است تا بخش خصوصی هم بتواند دست به اقدام بزند».

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: «علی‌رغم این موضوعات که به نظر می‌رسد نقطه آسیب‌پذیری دولت است به نظر من باید به دولت قدری مهلت داد. حداقل باید 6 ماهی باید صبرکنیم که دولت تیم خود را کامل کند اما اینکه دولت از نیروهای متوسط و متمایل به ضعیف استفاده کرده از همین حالا هم مشخص است. من همین الان هم می‌توانم به صورت قاطع بگویم که نیروهای قوی‌تر از اینهایی که انتخاب شدند هم وجود داشت. قرار بود که فراجناحی عمل شود اما نکردند. ما در کشور 31 استاندار داریم، دو تا از اینها آدم درستی نبودند که ابقا شوند؟!»

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: «با این همه برای موفقیت دولت دعا می‌کنیم. به هرحال این سلامت رئیس جمهور است که خطای وزیر و زیرمجموعه آن را در مورد افزایش قیمت خودرو می‌پذیرد و اعلام می‌کند. این نکته مثبتی است و امیدواریم که پاکدستی و مبارزه با فساد در این دولت همان‌طور که وعده‌ داده‌اند محقق شود زیرا ما توقع کوچکترین فساد را در ساختار دولت نداریم و تحمل نمی‌کنیم، به خصوص که با این شعار آمده و دولت را دست گرفتند. ما به شدت منتظر پاکسازی سیستم دولت از رانت‌ها، سوءاستفاده‌های مالی، برداشت‌های خلاف قانون و خلاف شرع در بین‌الملل هستیم. به شدت منتظر و مطالبه‌گر هستیم».

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها