کد خبر: 637534
تاریخ انتشار :

‌تبلیغ چند همسری در مجلس | نوروزی: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

‌تبلیغ چند همسری در مجلس | نوروزی: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم درباره لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مهریه و جدیت مجلس یازدهم در پیگیری طرح اصلاح قانون مهریه گفت: بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

وی همچنین افزود: این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می‌شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی‌های زیادی از هم پاشیده است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن‌ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون نیز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

نوروزی با بیان این که «سیره، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود» گفت: مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب (ع) گفت من دخترم را به تو می‌دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی، حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می‌کردند و زندگی را می‌گذراندند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

وی ادامه داد: پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق‌های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگو‌های دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید در شرایط ازدواج بازنگری کنیم چرا که وضعیت تجرد و طلاق نتیجه دفاع ناآگانه از مهریه زنان است.

نوروزی با بیان این که «مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود»، گفت: مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده‌ها را از هم متلاشی کنیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: در حال حاضر طلاق‌ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد و برخی خانم‌ها ۴ بار ازدواج می‌کنند و طلاق می‌گیرند و مهریه می‌گیرند.

منبع: دیده بان ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها