کد خبر: 637688
تاریخ انتشار :

اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

میزان/ بررسی برنامه و صلاحیت آقای مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت و مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بررسی برنامه و صلاحیت مسعود فیاضی، برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

پس از دفاع رئیس جمهور از برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

محمد باقری، نماینده مردم بناب در مخالفت با برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت:ما باید به دنبال حجت شرعی در امور خود باشیم. رئیس جمهور هم حتما به دلایلی به حجت شرعی رسیدن و این گزینه را به مجلس معرفی کردند.

وی خطاب به رئیس جمهور  تاکید کرد: آیا در بین یک میلیون جامعه معلمین، کسی مثل آقای فیاضی پیدا نشد؟ آقای فیاضی حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده‌اند. حتی ایشان مدیر کل هم نبوده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با انتخاب آقای فیاضی جامعه آموزش و پرورش دلسرد می‌شوند،گفت: ما معتقدیم باید ارتقا و کرامت معلمین را مدنظر قرار دهیم. یعنی ما بعد از چهل سال از گذشت انقلاب یک نفر از معلمان پیدا نکردیم که بیاید و کرامت معلمان را حفظ کند؟

محمد وحیدی در مخالفت با برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: ما با افتخار پشت رئیس جمهوری ایستادیم که انقلابی و مورد اعتماد مردم هست و استان بنده بالاترین رای را به آیت الله رئیسی دادند و بنابراین نظرات منعکس شده بحث مخالفت با دولت نیست.

وی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش، وزیر بیش از 40 درصد از جمعیت دولت است و زیربنایی ترین دستگاه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید با مجلس به عنوان مهمترین عنصر تاثیر گذار در قوانین گذاری همراه باشد.

وحیدی بیان داشت: ما برای آموزش و پرورش نیازمند مدیر هستیم. در فضای مجازی بیش از 20 ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده و که باید به آنها پاسخ داده شود. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: خیلی از مدیران آموزش و پرورش در استان ها با جریان فشار انتخاب می شوند و نباید شرایط بدین نحوه باشد. ما با کلی گویی نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و وزیر باید قدرت عملیاتی داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها