کد خبر: 637798
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جلال جلالی‌زاده

شاهد حضور نخبگان اقتصادی در دولت نیستیم

جلال جلالی‌زاده گفت: تیم اقتصادی دولت باید متشکل از نخبگان اقتصادی و به دور از گرایش‌های سیاسی باشند که در حال حاضر چنین نیست.

شاهد حضور نخبگان اقتصادی در دولت نیستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: مشکلات اقتصادی هم‌چنان پابرجاست و آن‌طور که مشاهده می‌شود تیم اقتصادی دولت رئیسی نیز نتوانسته است تصمیم درخوری برای بهبود اوضاع اتخاذ کند.

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی، درباره شرایط اقتصادی در 100 روز نخست دولت رئسی  به «نامه‌نیوز» گفت: «مشکلات اقتصادی کشور درست است که ناشی از سوءمدیریت‌ و عدم استفاده از کارشناسان خبره اقتصادی است اما نباید نادیده گرفت که مهم‌ترین عامل مشکلات عدیده کنونی در حوزه اقتصادی به تحریم‌ها مربوط است و مطمئن باشید تا زمانی که تحریم‌ها پابرجاست، تغییر عمده‌ای در شرایط اقتصادی شاهد نخواهیم بود. مسئولان هم جرئت نمی‌کنند گامی جدی برای رفع تحریم‌ها بردارند و با شجاعت بگویند برای برطرف‌کردن تحریم‌ها حاضریم با هر کشوری گفت‌وگو کنیم. در این شرایط نه فقط دولت آقای رئیسی که هر دولت دیگری هم روی کار آید، وضع همین است که می‌بینید».

او بیان کرد: «دولت هم هیچ اقدامی برای بهبود حداقلی اوضاع نمی‌کند. ما با دولتی شبیه به دولت احمدی‌نژاد مواجهیم؛ وقتی به ترکیب کابینه نگاه می‌کنیم، دقیقا دولت احمدی‌نژاد جلوی چشمانمان ظاهر می‌شود. دولت در حوزه اقتصادی کار را به کاردانش نسپرده است و حضور نخبگان اقتصادی را در دولت شاهد نیستیم. شرایط اقتصادی امروز ایران از دوران جنگ هم سخت‌تر است و ضرورت دارد که دولت از همه فکری در حوزه اقتصادی استفاده کند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین درباره تیم اقتصادی دولت مطرح کرد: «اعضای تیم اقتصادی دولت نخبگان اقتصادی نیستند. آنها به دلیل سوابقی دیگر شناخته‌شده هستند؛ مثلا همین آقای مخبر یک اقتصاددان نیست و صرفا یک فعال اقتصادی بوده است یا آقای رضایی که اصلا سابقه نظامی‌گری داشته است و حالا فقط خودش اصرار دارد که بگوید اقتصاددان هستم و کمتر کسی او را به این صفت می‌شناسد. تیم اقتصادی دولت باید متشکل از نخبگان اقتصادی و به دور از گرایش‌های سیاسی باشند که در حال حاضر چنین نیست».

جلالی‌زاده در پایان گفت: «در دولت آقای روحانی تیم اقتصادی متشکل از نخبگان این حوزه بودند و دیدیم که در دولت در دوره اولش کشور را بد اداره نکرد اما تحریم‌ها اجازه نداد که وضع به همان شکل پیش برود اما در دولت سیزدهم ما شاهد چنین تیم اقتصای‌ای نیستیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها