کد خبر: 638034
تاریخ انتشار :

اظهارات رئیس کمیسیون شوراها درباره اصلاح قانون انتخابات

تسنیم/ رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از اصلاح قانون انتخابات پارلمان پیش از برگزاری این انتخابات خبر داد.

اظهارات رئیس کمیسیون شوراها درباره اصلاح قانون انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اولویت این کمیسیون درباره اصلاح قانون انتخابات، قانون انتخابات مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا است، گفت: پیش از اینکه به انتخابات مجلس در دو سال آینده برسیم باید قانون این انتخابات که ایرادات فراوانی دارد را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به تجاربی که در گذشته وجود داشته و آسیب‌شناسی‌های که انجام شده است باید تغییراتی در قانون انتخابات مجلس ایجاد شود، ادامه داد: به طور نمونه در حال حاضر قوانین مناسبی درباره تبلیغات در فضای مجازی با توجه به تغییراتی که ایجاد شده نداریم، باید اصلاحاتی در این زمینه انجام دهیم.

نماینده یزد در مجلس درباره ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت به مجلس برای اصلاح قوانین، افزود: تاکنون وزارت کشور بحثی درباره ارائه این لایحه به مجلس مطرح نکرده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌توان قوانین انتخابات شوراها،مجلس و ریاست‌جمهوری را با یک لایحه جامع اصلاح کرد چون قوانین این انتخابات با یکدیگر متفاوت است، افزود: البته اخیراً وزیر کشور در رسانه‌ها اعلام کرده که لایحه جامع انتخابات به مجلس ارائه می‌شود که این نکته برای ما روشن نیست که این لایحه چه مواردی را در نظر می‌گیرد.

جوکار تصریح کرد: اگر دولت بخواهد به مجلس لایحه‌ای درباره اصلاح قانون انتخابات ارائه کند باید تمام جوانب را در نظر بگیرد تا بتوانیم خلاءهای که وجود دارد را از بین ببریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها