کد خبر: 638214
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با یوسفیان ملا

آقای رئیسی فشار روانی هم به فشار اقتصادی اضافه نکند

یوسفیان ملا از اظهارات اخیر رئیسی درباره گشایش اقتصادی و بهبود اوضاع انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه مردم چیز دیگری احساس می‌کنند، گفت بهتر است با این حرف‌ها فشار روانی هم را هم علاوه بر فشار اقتصادی به مردم تحمیل کنند.

آقای رئیسی فشار روانی هم به فشار اقتصادی اضافه نکند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز– آقای رئیسی گفته‌اند که فروش نفت و مناسبات اقتصادی و ... بیش از قبل درحال انجام است و گشایش‌های اقتصادی آنقدر بوده که هر روز به بهبود شرایط امیدوارتر می‌شوند. همزمانی این حرف‌ها با افزایش قمیت دارو برخی اقلام خوراکی و سخت‌تر شدن زندگی مردم در دو، سه ماه گذشته باعث شده که واکنش‌ها و انتقادات جدی مطرح شود.

عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی اصولگرا بیان این اظهارات از سوی رئیس جمهور را موجب تحمیل فشارهای روانی در کنار فشارهای اقتصادی به مردم می‌داند. او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» درباره چرایی تفاوت برداشت رئیس جمهور از وضعیت تورم و آنچه مردم احساس می‌کنند، گفت: «مراکزی مثل مرکز آمار ایران، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به دولت آمار می‌دهند. احتمالا گزارشاتی که خدمت ایشان می‌رود این برداشت را برایشان ایجاد کرده که انشالله شرایط رو به بهبود است اما مساله اینجاست که مردم چیز دیگری احساس می‌کنند».

وی افزود: «ممکن است گشایش‌هایی که می‌گویند در آینده ایجاد شود چون پول نفتی که امروز فروخته می‌شود کمتر از 6 ما دیگر به کشور  برنمی‌گردد، به خصوص که ما با دور زدن تحریم نفت می‌فروشیم و دردسرهای خود را دارد. احتمال دارد آمار و ارقامی که به رئیس جمهور داده می‌شود، حاکی از گشایش‌ها باشد».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه «آقای رئسی هم خودشان مدام سفر استانی داشته و با مردم در ارتباط هستند و معاون اول ایشان اغلب سرگرم بازدید سرزده و سرکشی به اصناف و ... هستند چطور ممکن است که برداشت متفاوتی نسبت به تورم و گرانی و اوضاع اقتصادی داشته باشند؟» گفت: « همان طور که گفتم آنچه روی کاغذ است و عدد و رقم‌ها احتمالا نتیجه‌ای دارد که رئیس جمهور می‌گوید اما مردم این را لمس نمی‌کنند. مردم می‌گویند تخم مرغ را امروز گران‌تر خریدیم و هر روز گران‌تر می‌شود. می‌گویند قیمت چیز کم نشده است».

وی افزود: « به نظر من سیاسیون و مطبوعات باید از آقای رئیس جمهور بخواهند که موارد و مصادیق را اعلام کنند. یعنی آدرس دقیق بدهند که در کجا و چه موردی شرایط بهتر شده است. مردم چیز دیگری می‌بینند».

این نماینده پیشین مجلس مساله ارز 4200 تومانی را مثال زد و گفت: « من از دولت قبل دفاع نمی‌کنم اما یادمان است که مدام می‌گفتند این سیاست خیانت است و عامل فساد و ... اما الان می‌بیند که اگر آن را حذف کنند نمی‌شود کشور را اداره کنند. دارو با همین ارز 4200 تومانی این نرخ‌ را دارد اگر حذف کنند، چه می‌شود. اصلا فرض کنیم که 110 تومان یارانه بدهند ، این مبلغ به جای یک کاسه ماست، دو تا کاسه ماست می‌شود. پول دارو و مخارج  مردم که نیست پس معلوم شد که ارز 4200 تومانی فعلا به نفع نظام و اداره کشور است لذا نباید اینطور قضاوت کرد».

یوسفیان ملا گفت: «اکنون هم درباره شرایط نمی‌توان قضاوت کرد، هر مرکز آمار هم نمی‌تواند آمار درست و حسابی بدهد. رقم و میزان تورم را مردم تعیین می‌کنند. اگر مردم لمس کنند که اوضاع رو به بهبود است حتما درست است اما متاسفانه مردم شرایط فعلی عکس این را لمس می‌کنند. مردم حس می‌کنند که هر روز وضع بدتر شده و گرانی بیشتر می‌شود لذا بهتر است که دولت محترم در این شرایط با اتکا به گزارشات و ارقام روی کاغذ این حرف‌ها را نزند. بهتر است که به گزارشات سایر مراکز مثل مرکز پژوهش ها و یا حرف هایی که دلسوزان می‌زنند هم توجه کنند زیرا بیان این حرف‌ها در شرایط فعلی برای مردم سنگین است».

وی افزود: «وقتی مردم مشکلات را می‌بینند و بشنوند که دولت نه تنها مشکلات را تایید نمی‌کند بلکه انکار هم می‌گوید، علاوه بر فشار اقتصادی، فشار روانی هم به آنها وارد می‌شود».پ

یوسفیان ملا تاکید کرد: «البته من معتقد هستم که حل مشکلات مقدور است و دولت ابزار آن را دارد اما واقعا نمی‌دانیم که چرا عزم ملی و اراده دولت برای حل مشکلات شکل نمی‌گیرد».

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها