کد خبر: 638608
تاریخ انتشار :

نماینده پیشین مجلس:کندی اینترنت بر مشکلات ملت می‌افزاید

گزارشی درباره نگرانی‌ها از وضعیت سرعت اینترنت در کشور

نماینده پیشین مجلس:کندی اینترنت بر مشکلات ملت می‌افزاید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اوضاع اینترنت تا حدی نگران‌کننده است و سرعتش چنان کند شده که حالا دیگر صدای یکی از نمایندگان مجلس انقلابی را درآورده؛ ذبیح‌الله اعظمی نماینده جیرفت که در جریان نشست علنی دیروز با تاکید بر این‌که «سرعت اینترنت نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه به‌شدت کاهش یافته و علاوه بر آسیب به دانش‌آموزان و دانشجویان، فضای کسب و کار نیز آسیب دیده»، خطاب به وزیر ارتباطات دولت سیزدهم گفته است: «آقای وزیر پایتان را از روی سیم بردارید!» 

همزمان اما صدور حکم بازداشت مدیرعامل وبسایت «دیوار» نیز با انتقادهایی روبرو بود. آن‌هم در شرایطی که هنوز اصفهان ناآرام است و در روزهای گذشته و حتی پیش از آن‌که تجمع مسالمت‌آمیز کشاورزان و شهروندان اصفهانی از شرایط معقول اولیه خارج شود، شاهد تشدید محدودیت‌های اینترنت در اصفهان و شهرهای نزدیک به آن بودیم. 

اوضاعی که انتقاد یکی از نمایندگان پیشین مجلس را برانگیخته است. علی اکبری که در این رابطه با «عصر ما» به گفت‌وگو نشسته اما معتقد است که فناوری‌های نو به‌رغم تمامی محدودیت‌هایی که شاهدیم، مسیر خود را پیدا کرده و به رشد خود ادامه خواهند داد. 

او با بیان این‌که هیچ محدودیتی نمی‌تواند به‌واقع مانع پیشرفت فناوری و استفاده شهروندان از آن شود، گفته است: «زمانی در دوران انقلاب دستگاه‌ها فتواستنسیل یا همان چاپگرهای اولیه عملاً تنها وسیله چاپ و کپی بود و حکومت وقت محدودیت‌های بسیاری برای خرید و استفاده از این دستگاه‌ها اعمال می‌کرد اما همان‌طور که طی سال‌های پس از انقلاب درمورد پدیده‌هایی همچون ویدئوهای خانگی، ماهواره، اینترنت و ... شاهد بودیم، این محدودیت‌ها تاثیری در پیشرفت فناوری نداشت.»

این چهره سیاسی با تاکید بر این‌که «کسی حامی بی‌قانونی نیست و روشن است که نبود قانون موردتایید هیچ‌کس نیست»، می‌گوید: «متاسفانه این کاهش سرعت اینترنت برای همه ازجمله بنده ملموس است و من هم با چنین مشکلی روبرو هستم.» 

اکبری گفته است: «امروز بسیاری از شئون زندگی شهروندان به اینترنت وابسته است و در شرایطی که مردم این‌چنین گرفتار مسائل معیشتی هستند، کاهش سرعت اینترنت حتماً بر این وضع نامساعد معیشتی آثار منفی دوچندانی خواهد داشت و به مشکلات مردم اضافه می‌کند.»

منبع: کانال تلگرامی عصر ما

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها