کد خبر: 639364
تاریخ انتشار :

در پی اعتراضات مردمی

اردن نامزد خود برای اسکار را پس گرفت

در پی موج خشم و نارضایتی در روزهای گذشته، هیئت سلطنتی فیلم اردن نامزدی فیلم «امیره» برای جایزه اسکار از جانب اردن را پس گرفت.

اردن نامزد خود برای اسکار را پس گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از میدل ایست نیوز،این هیئت با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به ارزش هنری این فیلم کاملا واقف است و آن را به هیچ نحو علیه اسرای فلسطینی و مسئله فلسطینی نمی‌داند بلکه برعکس در آن  بر مصیبت‌ها و مقاومت اسرا و شوق آنان به زندگی تمرکز شده است.

این بیانیه افزوده که این فیلم در چندین جشنواره معتبر بین‌المللی به نمایش درآمد و از جشنواره ونیز ۲ جایزه دریافت کرده است.

این هیئت افزوده که به احترام احساسات اسرای فلسطینی و خانواده‌های آنان درخواست معرفی این فیلم به عنوان نامزد اردن برای جایزه اسکار را پس می‌گیرد.

هم‌زمان «محمد دیاب»، کارگران مصری این فیلم با انتشار پستی در فیسبوک اعلام کرد که در احترام به خواست اسرای فلسطینی و خانواده‌هایشان هرگونه نمایش این فیلم را متوقف می‌کند.

ده‌ها شهروند اردنی نیز پنجشنبه در برابر دفتر هیئت سلطنتی فیلم اردن تجمع کرده و خواستار پس گرفتن نامزدی این فیلم و جلوگیری از نمایش آن در داخل و خارج اردن شدند.

نهادهای مرتبط با امور اسرای فلسطینی از معرفی این فیلم برای جایزه اسکار از جانب اردن به شدت انتقاد کردند.

فیلم «امیره»، اثر کارگردان مصری، محمد دیاب، و تولید مشترک مصر، اردن، امارات، و عربستان است که در سال ۲۰۲۱ تولید شده درباره تلاش زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل برای فرزندآوری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها