کد خبر: 640325
تاریخ انتشار :

ادعای مهم دبیر کل ناتو

دبیرکل ناتو تاکید کرد این ائتلاف نمی تواند در پاسخ به درخواست اخیر مسکو مبنی بر ارائه ضمانت های امنیتی از سوی ناتو از حقش برای حفاظت و دفاع از همه کشورهای متحد در آن کوتاه بیاید.

ادعای مهم دبیر کل ناتو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز،‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی سالانه به تاریخ ۲۳ دسامبر گفت که غرب باید "فورا" تضمین های امنیتی به روسیه بدهد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز دو پیشنهاد در مورد مساله "ضمانت‌های امنیتی" بین روسیه، آمریکا و ناتو ارائه کرد که شامل محدودیت‌هایی بر سر استقرار نیروها، کشتی‌ها و هواپیماها، هم برای ناتو و هم روسیه و همچنین محدودیت‌هایی در قبال استقرار موشکهای میان‌برد و کوتاه‌برد هستند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرگزاری DPA گفت که این ائتلاف "نمی‌تواند در مورد اصل اساسی حق هر کشور برای انتخاب مسیر خود مصالحه کند" و افزود که این همچنین به "احترام به حاکمیت کشورهای کوچکتر" هم مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ناتو هرگز قولی برای عدم گسترش یافتن نداده، گفت: در معاهده تأسیس کننده سازمان ما هر کشور اروپایی می تواند به عضویت این ائتلاف درآید.

این در حالی است که روسیه اخیراً بیانیه ای منتشر کرد و از کشورهای عضو ناتو خواست که اعلامیه نشست بخارست در سال ۲۰۰۸ در حمایت از تلاش گرجستان و اوکراین برای عضویت در این ائتلاف را لغو کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها