کد خبر: 640335
تاریخ انتشار :

تشبیه مذاکره برجامی رئیسی به مذاکره امیر کبیر با دولت عثمانی

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: اگر بخواهیم در مذاکرات رفع تحریمها، با عزت و اقتدار جلو برویم باید به تیم مذاکره کننده فرصت دهیم تا با درایت و برنامه ریزی به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند.

تشبیه مذاکره برجامی رئیسی به مذاکره امیر کبیر با دولت عثمانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «موسی احمدی» روز جمعه درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین گفت: در این مذاکرات موضوع اعتماد و عدم اعتماد مطرح نیست؛  همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما اعتمادی به غربی‌ها نداریم مگر اینکه در عمل اثبات کنند که به تعهدات خود عمل می کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه افزود: تیم  مذاکره کننده کشورمان همفکر و همگراست و اعضای تیم ویک هدف مشترک دارند و با توجه به عزت، حکمت و مصلحت و حفظ اقتدار نظام، به دنبال مطالبات بحق ملت ایران هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما به صراحت اعلام کردیم اگر بناست مذاکرات واقعی صورت گیرد و عملیاتی شود باید طرف غربی حُسن نیت خود را نشان داده و همه تحریم ها را لغو کند در اینصورت مذاکرات جدی  است و به نتایجی مطلوب هم خواهد رسید.

احمدی با بیان اینکه ایران  مذاکره را برای مذاکره نمی خواهد، اظهار داشت: اگر طرف غربی بخواهد همانند دولت گذشته با ما رفتار کند و مذاکرات را به سمت  فرسایشی پیش ببرد و یا مطالباتی را مطرح کند که با ارزش‌های سیاسی ما همخوانی ندارد،   قطعا مذاکرات به جایی نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه غربی ها باید حُسن نیت خود را اثبات کنند، گفت: بارها مسوولان وزارت امورخارجه و تیم مذاکره کننده اعلام کردند اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل کند، ما در مذاکرات جدی هستیم در غیر اینصورت مذاکره هم زمان و موقعیتها را از ما خواهد گرفت و نتیجه ای هم برای آنها نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجلس اخبار مربوط به حوزه مذاکرات را به صورت دقیق رصد میکند گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اقدامات مذاکره کنندگان را تحت نظر دارند و وقتی مذاکرات به سمت و سوی عزت و اقتدار نظام پیش می رود  و مشکلات کشور را حل می کند مجلس با تمام توان از تیم مذاکره کننده حمایت می کند.

احمدی در بخش دیگری از این گفت و گو درخصوص رعایت الزامات موفقیت در هر مذاکره ای با اشاره به «معاهده ارزنه الروم»  که بین ایران و عثمانی منعقد شد، گفت: در آن مقطع مذاکرات امیر کبیر با دولت عثمانی در مورد اختلافات فی مابین  چهار سال به طول انجامید و منجر به قطعنامه‌ای شد که در نهایت عزت و اقتدار کشور را به همراه داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم در این مذاکرات با عزت و اقتدار جلو برویم نباید توقع داشته باشیم که تیم مذاکره در مدت یک هفته یا ماه بخواهند به نتیجه مطلوب برسند و یا دستاورد ملموسی داشته باشند باید به این تیم فرصت دهیم تا با درایت و تدبیر و برنامه ریزی جلو برود و به اهداف مورد نظر دست پیدا کند. / ایرنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها