کد خبر: 640437
تاریخ انتشار :

کوهکن: دولت از افراد باتجربه کم استفاده کرده است

محسن کوهکن در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: نگرانی‌ام از این است که مجموعه برادرانی که جوان هستند و در مدیریت ها گذاشته شده اند کمتر از تجربه ها استفاده کنند و فردا در مقام مقایسه توانمندی و پیشبرد و کارایی آن ها پایین بیاید.

کوهکن: دولت از افراد باتجربه کم استفاده کرده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، محسن کوهکن فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادورا مجلس درباره ارزیابی عملکرد چندماه اخیر دولت گفت: «چندنکته در این‌باره وجود دارد که بارها نیز مطرح شده است و نکات مثبتی است که کمتر به آن توجه شده است. شما اگر گذشته و روسای جمهور را نگاه کنید تا چهار سال اول همه مشکلات را در هر زمینه به دولت قبل ربط می‌دادند و ما امیدوار بودیم رئیس‌جمهوری بیاید که خدمات گذشته را ببیند و مشکلات را هم ببیند و مشکلات را گردن دیگری نیندازند. بنظر من آنچه کمتر به آن پرداخته شد این بحث اخلاقی است که آقای رئیسی هم آن را مراعات کرده است. شما 6ماه اول دولت های پیشین را نگاه کنید که چقدر تفاوت دارند و این نکته مثبت است که آقای رئیسی مشکلات را گردن کسی نمی اندازد. آقای رئیسی چند بار صحبت کرده است که اساس کار بر اساس آمایش سرزمینی است که حرف درستی است و احساس بی عدالتی و تبعیض را می تواند از بین ببرد و توضیع منابع را نسبت به توانمندی هر منطقه واقعی تر کند. وقتی رئیس جمهور حرفی می زند که از نظر کارشناسی درست است اصحاب رسانه باید از آن حمایت کنند تا اجرایی شود چون من می دانم دولت اگر بخواهد مبنا را بر آمایش سرزمینی بگذارد برخی صدایشان در می آید اما دولت باید بیاستد و کار را انجام دهد».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او ادامه داد: «اگر تمام نگاه دولت به سفر‌های استانی خلاصه می شد ایرادات مرسوم درست بود که سطح مطالبات را بالا می‌برند و به کاری نیز صورت نمی گیرد درست بود اما سفر ها را آقای رئیسی به جمعه‌ها واگذار کرده‌اند که پیام دارد و پیامش این است که مسئولین جمهوری اسلامی تعطیلی برای خود تعریف نکرده اند. نکته ای را نیز اشاره میکنند که درست بود و آن برخودر کارشناسی است. آقای رئیسی گفتند ما در سفر های استانی پروژه جدید نخواهیم داشت بلکه پروژه های ناتمام قبلی را اجرایی کنیم که پیام مثبت اقتصادی دارد. ما 700هزارمیلیارد پول برای تامین و اتمام پروژه ها لازم داریم اگر آقای رئیسی کلنگ جدید بزند معنایش این است که این هزینه را به صورت تصاعدی بالا ببرید و فشار آن به خزانه و مردم خواهد آمد. علی رقم اینکه بر اساس خصومت و بازی های رسانه ای حرف هایی می زنند من به عنوان کسی که چند دوره نماینده بودم این کار را تایید میکنم. ما در گذشته یکی از ایراداتی که برخی آقایان به زبان هم می آوردند مسئولین زود جوش می آورند اما آقای رئیسی این ظرفیت را دارد که تحمل کند و گفته است ما آمده ایم مشکلات را پیگیری کنیم که نشانگر یک ظرفیت مدیریتی است و برخورد تند و وعده بی حساب نمی دهند».

او درباره اشکالات مدیریتی دولت رئیسی اشاره کرد در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» افزود: «من فکر می‌کنم اشکالی که همیشه بوده است این است که ایرانی‌ها میانه را نمی‌گیرند مثلا دولت گذشته بازنشسته‌ها را وارد سیستم مدیریتی کرد و فضا برای جوان ها نبود حالا هم میگویند از جوان ها استفاده کنید که حرف درستی است اما باید مدیر را با تجربه بگذارید و معاونین آن را جوانان بگذارید که تجربه کسب کنند. من فکر می‌کنم در این شعار جوان‌گرایی و کم‌توجهی به تجربه یک ایراد برای دولت است. ما دوستان زیادی بین نمایندگان ادوار داریم و درباره یکی از استانداران از آن ها سوال کردم که چجور آدمی است گفتند بسیار خوب و خوشنام اما هیچ تجربه‌ای در این کار ندارد،‌ خب ما می‌توانیم کسانی را هم منصوب کنیم که تجربه را هم در کنار شخصیت خوب داشته باشد و جوانان در کنار افراد مجرب رشد کنند ضمن اینکه مسئولیت‌پذیر نیز باشند. من الان مقداری از نگرانی‌ام از این است که مجموعه برادرانی که جوان هستند و در مدیریت ها گذاشته شده اند کمتر از تجربه ها استفاده کنند و فردا در مقام مقایسه توانمندی و پیشبرد و کارایی آن ها پایین بیاید.انتقاد من به مجموعه مدیریتی آقای رئیسی همین است البته می توان آن را جبران کرد و با انتخاب مشاورین مسلط جوانان مدیر نیز می‌توانند کار را خوب پیش ببرند اگر مشاورین نیز تجربه نداشته باشند به وزارت خانه ها لطمه خواهد زد».

کوهکن در پایان درباره ماهیت سیاسی دولت به سایت «خبر سراسری» گفت: «من فکر میکنم این دولت با روشی که انتخاب کرده با صداقت دنبال یک اعتمادسازی است و این بسیار کار عمیق و بزرگی است و اگر در این زمینه موفق شوند بسیاری از مشکلات حل می شود. هر دولتی در دنیا با بهترین قوانین و مدیران اگر مردم به آن ها اعتماد نکنند موفق نخواهند بود. اخلاص و صداقت را در کنار تلاش و پرکاری بگذارید و به نوعی شیب رو به جلو را انتخاب کنند که اعتماد سازی صورت گیرد. بازیابی سرمایه اجتماعی برای حل مشکلات می تواند بسیار کمک کند. ماهیت و شعار دولت این است که اعتماد سازی با صداقت در مواجه با مردم در جامعه است که بسیار کارگشاست».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها