کد خبر: 640563
تاریخ انتشار :

جلالی‌زاده: تیم مذاکره روحانی خیلی قوی‌تر از تیم رئیسی بود

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: دولت در مذاکرات هیچ کاره است و این تصمیمات از جای دیگری گفته می‌شود. تیم روحانی از نظر مذاکره و دیپلماسی و سابقه خیلی قوی تر از تیم فعلی هستند و هیئت سابق کارکشته بود.

جلالی‌زاده: تیم مذاکره روحانی خیلی قوی‌تر از تیم رئیسی بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، جلال جلالی زاده، فعال سیاسی درباره موقعیت فعلی ایران در مذاکرات وین گفت: «به‌نظر من اگر قرار بر وقت‌کشی باشد و طرفین نیز این روش را ادامه دهند به نتیجه ای نمی رسد و طرفین مقابل فشار ها و تحریم ها را بیشتر میکنند. ایران در این مذاکره نباید به میانجی متوصل شود ایران به عنوان یک کشور مستقل می تواند با آمریکا وارد مذاکره شود و قاطعانه و پشت میز مذاکره حرف هایش را مستقیم بزند و آبی بر این آتش بریزند. متاسفانه ما فقط در آرزوی رفع تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی هستیم اما می بینیم که دولت ها این مسئله را به همدیگر پاس می دهند و هر دولتی که می آید این مسئله را از سر خود باز میکند در حالیکه مردم از نظر معیشتی دچار مشکلات بسیار زیادی شده اند. به هر صورت هر دولتی که می تواند این مشکل را حل کند مورد پشتیبانی ملت نیز قرار خواهد گرفت».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او درباره امتیازدهی طرفین در مذاکرات و مواضع اخیر ایران ادامه داد: «در هر مذاکره و توافقی یک طرف باید امتیاز دهد و بگیرد و بدون تعامل پیشرفتی حاصل نمی شود. به هر حال ایران و عراق هشت سال جنگیدند اما در نهایت هم صلح شد و ایران هم از خسارت ها گذشت. الان هم ما با آمریکا و اروپا که وارد جنگ نشده ایم؛ دین اسلام، دین صلح و بشارت است و ایران می تواند از طریق مذاکره به جای جنگ بهره ببرد. من معتقدم که هر چقدر مذاکرات به عقب تر بیوفتد ضرر آن برای ما بیشتر از طرف مقابل است».

جلالی زاده در پایان درباره تفاوت‌های تیم مذاکره‌کننده دولت فعلی و قبل به به سایت «خبر سراسری» گفت: «دولت در مذاکرات هیچ کاره است و این تصمیمات از جای دیگری گفته می‌شود. تیم روحانی از نظر مذاکره و دیپلماسی و سابقه خیلی قوی تر از تیم فعلی هستند و هیئت سابق کارکشته بود و اگر موانع بر سر راهشان نبود مشکل همان موقع حل شده بود اما دولت جدید بنظر من آن جایگاه و توانمندی تیم گذشته را ندارند. اگر همان روش قبلی مذاکرات را ادامه دهند نتیجه می گیرند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها