کد خبر: 640769
تاریخ انتشار :

تحلیل کنایه آمیز روزنامه اصولگرا از دیدار روحانی با رهبری

روزنامه جوان/ روزنامه اصولگرای چوان با تحلیل بازتاب دیدار روحانی با رهبر انقلاب نوشت:یک خبر کوتاه، اصلاح‌طلبان را ذوق کرده است؛ خبر دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب. اولین خبر را محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای حامی روحانی در توئیتر منتشر کرد.

تحلیل کنایه آمیز روزنامه اصولگرا از دیدار روحانی با رهبری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه اصولگرای چوان با تحلیل بازتاب دیدار روحانی با رهبر انقلاب نوشت: مهم جلوه دادن بیش از حد دیدار حسن روحانی با رهبرمعظم انقلاب، بیش از آنکه از اهمیت این دیدار حکایت کند، نشان می‌دهد مقبولیت عمومی روحانی پس از هشت سال نفر اول اجرایی کشور بودن، به چه وضعیت نامطلوبی رسیده است که دیدار با رهبرمعظم انقلاب چنان برای حامیان رسانه‌ای‌اش اهمیت می‌یابد که صریحاً از محتوای آن گذر کرده و اصل دیدار را حاوی «پیام مهم» می‌دانند. گویا باور داشتند عملکرد روحانی باعث دیدارنکردن رهبری با او خواهد بود و حالا بهتی ذوق‌آلود دارند!

روزنامه جوان در بخشی از تحلیلش نوشت:

یک خبر کوتاه، اصلاح‌طلبان را ذوق کرده است؛ خبر دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب. اولین خبر را محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای حامی روحانی در توئیتر منتشر کرد. او نوشت: «حتی اگر از محتوای دیدار اخیر یک‌ساعته حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب، هیچ خبری منتشر نشود، اصل خبر، پیام مهمی دارد برای اهالی سیاست. چه راست، چه چپ، چه دلواپس، چه...»، به دنبال آن رسانه‌های اصلاح طلب تیتر زدند: «جزئیات جدید از دیدار مهم روحانی با رهبر انقلاب» و البته همه مثلاً جزئیاتی که منتشر کردند، سخنان جواد امام، فعال سیاسی نزدیک به محمد خاتمی بود که به زمان دیدار به شکل غیردقیق (چند هفته پیش) و نیز «ابراز رضایتمندی آقای روحانی» از این دیدار اشاره کرده بود. آیا این محتوا با تیتر «جزئیات جدید از دیدار مهم...» همخوانی داشت؟

از فردای انتشار خبر هم روزنامه‌های اصلاح‌طلب وارد کار شدند به مخاطب بگویند چه اتفاقی افتاده است:

- یک ساعت گفت‌وگوی خودمانی

- ارزیابی مثبت از دیدار یک‌ساعته روحانی با رهبری

- دیدار یک ساعته حسن روحانی با رهبر انقلاب

- در دیدار اخیر روحانی و رهبری چه گذشت؟

و...

تیتر‌هایی که فقط عنوان و تیتر هستند و در متن خبری از محتوای مورد اشاره نیست.

برای بسیاری از فعالان رسانه‌ای و سیاسی، چنین دیداری به دلایلی می‌تواند خبر تلقی شود. ۱۰۰ روز از پایان ریاست جمهوری روحانی گذشته و او این ایام را قریب به اتفاق در سکوت رسانه‌ای و خبری سپری کرده است. از سویی دیدار با رهبری، به جهت شخص رهبر و نه فرد دیدارکننده، خود یک خبر است، اما آیا این حجم از اهمیت‌سازی برای دیدار یک رئیس‌جمهور سابق با رهبر انقلاب طبیعی است؟

اهمیت دیدار برای اصلاح‌طلبان

برای اصلاح‌طلبان محتوای آنچه در دیدار گذشته، چندان حائز اهمیت نیست و همین که رهبر معظم انقلاب حسن روحانی را به حضور پذیرفته‌اند، ذوق‌زده هستند. گویی خود باور کرده بود شدت منفی بودن عملکرد هشت ساله روحانی تا حدی است که حتی نمی‌تواند برای دیدار حضوری، مورد تأیید آیت‌الله خامنه‌ای قرار بگیرد و حالا که متوجه خبر دیدار شده‌اند، بسیار خوشحال هستند. مهم جلوه دادن بیش از حد چنین دیداری که به شکل روتین در مورد مقامات سابق اجرا می‌شد، بیش از آنکه از اهمیت این دیدار حکایت کند، نشان می‌دهد مقبولیت عمومی روحانی، پس از هشت سال نفر اول اجرایی کشور بودن، در چه وضعیتی نامطلوبی قرار دارد که یک دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای تا این حد برای حامیان رسانه‌ای‌اش اهمیت می‌یابد که صریحاً از محتوای آن گذر کرده و اصل دیدار را حاوی «پیام مهم» می‌دانند.

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تلاش می‌کنند از این دیدار ابزاری برای ترمیم چهره به شدت آسیب‌دیده روحانی و دولتش و به تبع اصلاح‌طلبان در نگاه افکار عمومی بسازند. اینچنین دیداری برای آنان حتی صرف نظر از محتوا، یک «خبر مهم» است، اما اصلاح‌طلبان از سکوت معمول آن سوی دیدار دارند سوءاستفاده می‌کنند و متوجه هم نیستند که شاید انتشار جزئیات این دیدار، نتیجه عکس هم برای آنان بدهد. حال اگر خروجی اصلی این دیدار، عدم موافقت رهبری با درخواست روحانی برای در اختیار گرفتن کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد، باز هم اصلاح‌طلبان همین‌قدر ذوق‌زده خواهند بود؟

این نکته از آن رو حائز اهمیت است که روحانی در طول هشت سال ریاست‌جمهوری از حضور در جلسات مجمع استنکاف می‌کرد و اساساً این ساختار را قبول نداشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها