کد خبر: 641969
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جواد آرین‌منش

روسیه و چین با کارت ایران به نفع خود بازی می‌کنند

جواد آرین‌منش گفت: روسیه و چین نمی‌خواهند ایرانی قدرتمند را در کنار خود ببینند و امروز ایران را وجه‌المصالحه منافع خود قرار داده‌اند.

روسیه و چین با کارت ایران به نفع خود بازی می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سخنان محمدجواد ظریف درباره نقش روسیه در دوره‌های گذشته مذاکرات و اینکه این کشور بنای سنگ‌اندازی داشت، این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا روسیه بازهم در مناسبت با ایران همین روش را در پیش می‌گیرد یا خیر؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «روسیه، چین و آمریکا به همراه کشورهای اروپایی به صورت کاملا مشترک قدرتمندشدن ایران در حوزه هسته‌ای را بر نمی‌تابند اما شیوه‌های برخوردشان با ایران متفاوت است. من تصور می‌کنم روسیه و چین با کارت ایران به به نفع خود بازی می‌کنند. ما امروز جای خالی ایران در منطقه، در سوریه و در صادرات نفت را به وضوح مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که وقتی ایران غایب می‌شود، روسیه می‌آید و جای خالی آن را پر می‌کنند».

او ادامه داد: «روسیه و چین نمی‌خواهند ایرانی قدرتمند را در کنار خود ببینند و امروز ایران را وجه‌المصالحه منافع خود قرار داده‌اند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «روسیه با نظام جمهوری اسلامی در تحقق منافع ملی ایرانیان همراه و همسو نیست؛ بنابراین مطالبی که آقای ظریف گفته است واقعیت‌هایی که وجود دارند و کسانی که به مخالفت می‌پردازند هم مخالف افشای این سخنان‌ در رسانه‌ها و فضای مجازی هستند وگرنه اصل این حرف‌ها که وجود دارد».

آین‌منش در پایان درخصوص مذاکره مستقیم ایران با آمریکا در موضوع برجام گفت: «اگر قرار باشد منافع ملی ایرانیان تأمین شود، حتما در مذاکره‌ای رودررو با آمریکا خواهد بود. مذاکره با آمریکا یک تابو نیست. رهبر انقلاب هم مکرر گفته‌اند که با اصل مذاکره مخالفتی ندارند. به هر حال گفت‌وگو گره‌ها را باز می‌کند و چه جنگ‌هایی بوده‌اند که در نهایت با مذاکره به پایان رسیده‌اند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها