کد خبر: 642238
تاریخ انتشار :

ناگفته‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی از بازجویی‌ها درمورد قتل‌های زنجیره‌ای

انتخاب | آقاى دُرّى نجف‌آبادى، [وزیر اطلاعات]، گزارشى از بازجویى‌های متهمان قتل‌ها داد و ادعاى آقاى [مصطفی] موسوى [= کاظمی، جانشین معاون امنیت وزارت اطلاعات]، در خصوص اطلاع آقاى دُرّى و پیشنهاد خودش به آقاى [محمد] نیازى، [دادستان نظامی تهران] قاضى دادگاه، براى شنیدن توضیحات ایشان و ضبط توضیحات و سؤال‌ها و دفاع از خودش داد که قابل توجه بود و از بى‌اطلاعى خود و غلط بودن ادعاى موسوى‌گفت. انتظار داردکه رهبرى و من کمک کنیم‌که به ایشان ختم نشود و مسأله به گونه‌ای جمع شود که بیش از این به ضرر نظام تمام نشود. گفت، وزارت هم انسجام خود را از دست داده و احتیاج به تقویت دارد. گفت، با توجه به بیانیه اخیر آیت‌الله منتظرى و تحرکات اصفهان، رفع محدودیت از آقاى منتظرى دچار تردید شده است.

ناگفته‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی از بازجویی‌ها درمورد قتل‌های زنجیره‌ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در خاطرات هاشمی در ۲۳ دی ۱۳۷۷ آمده است:

جمعى از دست‌اندرکاران پرورش آبزیان، از بخش خصوصى [= اعضای اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو و ماهی]، همراه با معاون شیلات جهاد [سازندگی] و معاونان تعاونى‌ها آمدند. گزارش برنامه توسعه پرورش شیلات در برنامه سوم را دادند و از عدم همکارى بانک‌ها گله داشتند و تشکر کردند که این صنعت را پایه‌گذارى و تقویت‌کردم و درخواست ادامه حمایت و سفری به گواتر براى بازدید را داشتند.

آقاى [جواد] مقصودى، از ستاد [برگزاری] نمازجمعه [تهران] آمد. مطابق معمول انتقادات زیادى از عملکرد دولت آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] و برخوردهاى آنها در مسأله قتل‌ها دارد و از من خواست، به سکوت پایان دهم و براى جلوگیرى از خسارت بیشتر، وارد میدان شوم. اخوى محمد آمد. راجع به حوادث روزهاى اخیر و تشدید خصومت‌هاى جناحى و اقدام سیما در برنامه چراغ و انتخابات شوراها صحبت شد.

آقاى دُرّى نجف‌آبادى، [وزیر اطلاعات]، گزارشى از بازجویى‌های متهمان قتل‌ها داد و ادعاى آقاى [مصطفی] موسوى [= کاظمی، جانشین معاون امنیت وزارت اطلاعات]، در خصوص اطلاع آقاى دُرّى و پیشنهاد خودش به آقاى [محمد] نیازى، [دادستان نظامی تهران] قاضى دادگاه، براى شنیدن توضیحات ایشان و ضبط توضیحات و سؤال‌ها و دفاع از خودش داد که قابل توجه بود و از بى‌اطلاعى خود و غلط بودن ادعاى موسوى‌گفت. انتظار داردکه رهبرى و من کمک کنیم‌که به ایشان ختم نشود و مسأله به گونه‌ای جمع شود که بیش از این به ضرر نظام تمام نشود. گفت، وزارت هم انسجام خود را از دست داده و احتیاج به تقویت دارد. گفت، با توجه به بیانیه اخیر آیت‌الله منتظرى و تحرکات اصفهان، رفع محدودیت از آقاى منتظرى دچار تردید شده است.

تا عصر کارها را انجام دادم و به خانه آمدم. بحث عمده رسانه‌ها، مسأله قتل‌ها و اقدام صداوسیما و [مصاحبه] آقای [روح‌الله] حسینیان است. رسانه‌هاى چپ، اهانت‌هاى زیادى به آقاى [علی] لاریجانى و سیما و برنامه چراغ دارند و رسانه‌هاى راست، به‌گرمى از آنها دفاع مى‌کنند. رسانه‌هاى خارجى، عمدتاً از آقاى خاتمى دفاع مى‌کنند. رهبرى هم در صحبت‌هایشان از حمایت‌هاى خارجى‌ها انتقادکردند و تعبیر «اصلاح‌طلبان» را که رسانه‌هاى خارجى دربارة «جناح چپ» به کار مى‌برند، به سُخره گرفتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها