کد خبر: 643612
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار عباسی به هک صداوسیما: کار نفوذی هاست

برنا/ عضو کمیسیون انرژی مجلس: باید برای صیانت از کشور و دفاع از حقوق کودکان و برای جلوگیری از نفوذ ، فضای مجازی را کنترل کنیم.

واکنش معنادار عباسی به هک صداوسیما: کار نفوذی هاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«فریدون عباسی» نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با برنا در رابطه با قوت گرفتن جریان نفوذ در کشور و کلید زدن پروژه‌های مختلف توسط این جریان از جمله اتفاقی که در صداوسیما افتاد گفت: در طول تاریخ و از زمان خلقت بشر جنگ‌های زیادی پیرامون حق و باطل رخ داده است. خداوند قبل خلقت انسان و جهان، شیطان را خلق کرد پس باید پذیرفت که جبهه حق و جبهه باطل در طول تاریخ وجود داشته و در تقابل با یکدیگر بوده‌اند. انقلاب اسلامی در شرایطی در سال 1357 به پیروزی رسید و نظام اسلامی را در کشور مستقر کرد که دنیای غرب یا دنیای مادی بر طبل «الحاد» می کوبید، یعنی شیطان با فریب انسانها و سوارشدن بر تکنولوژی ساخت انسان، قسم فریب خود را علنی کرد اما دستگاه خداوند متعال به گونه ای دیگر رفتار کرد و در قرن بیستم اراده خداوند بر این بود تا بعد از کشتار جنگ جهانی اول و دوم و بعد از سال‌ها برده داری، ندای توحید بلند شود.

وی در همین راستا ادامه داد: ندای توحید این افتخار را به ایرانی‌ها داد تا مسلمانان شیعه پرچمدار توحید شوند. خلاصه امر از همان ابتدا دشمنان علیه انقلاب اسلامی پروژه‌هایی را کلید زدند و فرمول‌های متفاوتی را هم بکار بردند تا به گمان خودشان همان طور که انقلاب و دگرگونی‌هایی را در برخی کشورها صورت دادند در ایران هم رقم بزنند اما غافل از آنکه آن کشور ها به علت انکه بعضا ریشه مادی گرایی داشتند و اعتقادی هم به توحید نداشتند، نظام غرب یا نظام الحادی مستقر در کره زمین حریف آن انقلابها و آزادی خواه‌ها  شد، اما همان‌ها نتوانستند حریف جمهوری اسلامی ایران شوند.

نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم  مطرح کرد: دشمنان پس از گذشت چند سال از اشغال لانه جاسوسی، افراد جدید خود را در جمهوری اسلامی یافته اند. بسیاری از افراد هستند  که برای درس خواندن، تجارت و یا تفریح به خارج از کشور سفر کرده‌اند و در همان جا جذب مکاتب غربی شدند و پس از آن به کشور بازگشتند در حالی که تحت نفوذ فکری هستند. منافقین از کشور رانده شدند اما خصومتشان  همواره پا بر جاست. رژیم صهیونیستی از قبل  انقلاب اسلامی در کشور فعال بوده و ریشه دوانده است و توانسته برخی از عوامل خود را حفظ و یا افراد جدید را عضوگیری کند که همگی در قالب یک مجموعه برای نابودی نظام در تلاش هستند. 

عضو کمیسیون انرژی با بیان این جمله که بخاطر چند نفوذی که نمی توان به مردم خود بی اعتماد شد اظهار کرد: ایران کشوری بزرگ و وسیع است، نمی توانیم به خاطر چند نفوذی به مردم خود اعتماد نکنیم و  جوانان و مردم را از کار کردن در مراکز حساس و دستگاه های دولتی باز داریم. تحولات کشور مرهون به کارگیری همه سلیقه‌ها و علایق مختلف جناحی و سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند، است. پیشرفت های امروز بخاطر به کار گیری  لشگر عظیمی از نیروهای فکری است. وقتی که ما می خواهیم سریع تر پیش برویم و رشد کنیم مجبور هستیم تا یک مقدار گزینش ها را آسانتر کنیم  و همین امر موجب نفوذ می‌شود.  گاهی افراد پس از طی گزینش، در طول مسیر دچار سرخوردگی می‌شوند و همین زمینه خرابکاری و نفوذ را فراهم می آورد.

عباسی مطرح کرد: نباید به سمتی برویم که به مردم سخت گیری کنیم بلکه باید از نیروهای فکری خود برای جلوگیری از نفوذ استفاده کرد. دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کارشان را بیشتر کنند و از ابزار و تکنولوژی‌های جدید استفاده شود باید کنترل را داشته باشیم البته این نباید به معنای دخالت در زندگی مردم باشد باید برای صیانت از کشور و  دفاع از حقوق کودکان و برای جلوگیری از نفوذ ، فضای مجازی را کنترل کنیم، باید در صدا و سیما سخت گیری بیشتری شود و گزینش ها دقیق تر انجام شود.  فارغ از این موارد قدرت نرم کشور، مردم هستند و باید اطمینان مردم را به نظام بیش از وضع فعلی جلب کنیم، اینجا است که دشمن خارجی نمی تواند با یک هک کردن یا نفوذ آسیب به کشور وارد کند. زمانی که اکثریت مردم نظام را قبول داشته باشند و اخبار نظام را درست بدانند آنگاه ملاک و مرجع‌شان اخبار داخلی خواهد بود. 

نماینده مردم کازرون با بیان این جمله که باید شبکه داخلی اطلاعات را راه اندازی کرد تصریح کرد: می بایست از گذاشتن داده ها در فضای عمومی جهانی خودداری کرد و در عین حالی که ارتباط با جهان داریم باید به مرکز داده های ملی و فضای ارتباطات داخلی اهمیت داد. نترسیم در آینده پیش رو هم نفوذ است و خرابکاری هایی صورت می‌گیرد اما باید جمهوری اسلامی پدافند غیرعامل خود را تقویت کند. 

وی در خصوص نقش مجلس درباره مقابله با جریان نفوذ و راه‌های شناسایی آن بیان کرد: مجلس می تواند صبر کند تا دولت لایحه ای را در این زمینه ارائه دهد و به دولت اجازه بدهد آئین نامه های اجرایی را در این زمینه تهیه کند. دولت باید برای هویت وزارت اطلاعات و تقویت نظارت در این وزارت خانه لایحه بدهد. همچنین برای مقابله با جریان نفوذ از اطلاعات سپاه کمک بگیرد، همچنین دولت باید سازمان پدافند غیرعامل را تقویت کند. دولت یازدهم و دوازدهم به سازمان پدافند غیر عامل اهمیت لازم را نداد و حاصل آن هم نفوذ ها و خرابکاری هایی است که شاهدش هستیم.  این بی تدبیری دولت روحانی است. البته نباید خیلی نگران این جریان نفوذ بود زیرا با قدرتهای جهانی روبرو هستیم و این قدرتهای جهانی تجارب زیادی در زمینه های نفوذ و جاسوسی و خرابکاری  صنعتی و جنگ دارند.

وی با اشاره به حادثه اخیر در شبکه یک سیما بیان کرد: اتفاق اخیر در صدا سیما حمله سایبری نبود بلکه کار افراد نفوذی است، در داخل سازمان افراد نفوذی  دست به چنین اقدامی زده اند. شناسایی این افراد کار ساده ای است و می شود با رد یابی آنها را شناسایی کرد البته اگر عوامل از کشور خارج نشده باشند زیرا در این موارد چه خرابکاری صنعتی و سایبری و انفجاری معمولا عوامل اصلی طبق برنامه ریزی قبلی از کشور خارج می شوند که در این ثروت هم شناسایی می شوند و تحت تعقیب اینترپل قرار می‌گیرند.

نماینده کازرون در پایان افزود: چنین اقداماتی از سوی دشمنان اثری در جامعه ما ندارد و  این اتفاق نشان دهنده ضعف جمهوری اسلامی و یا نشان دهنده قدرت طرف‌های مقابل نیست. یک اتفاق کوچکی در حد چند ثانیه رخ داده است اما باید از این اتفاق درس گرفت. باید نیروهای پدافندی خود را آموزش دهیم و قدرت آفند را افزایش دهیم در این شرایط مطمئنا می توانیم  ما جریان نفوذی و یا هکر باشیم و خرابکاری صنعتی انجام دهیم تا زمانی که این حملات را متوجه خودشان نکنیم مورد آسیب قرار می گیریم. پس بهتر است برای آفند فکری کنیم. جمهوری اسلامی باید به اقدامات آفندی دست بزند در غیر این صورت اگر ما مقابله به مثل نکنیم بازدارندگی وجود نخواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها