کد خبر: 644479
تاریخ انتشار :

واکنش «کریمی قدوسی» درباره انتصابی حاشیه‌ساز در یک بانک خصوصی

ایرنا/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید در مورد چگونگی انتصاب یک مدیرعامل بانک خصوصی توضیح دهند.

واکنش «کریمی قدوسی» درباره انتصابی حاشیه‌ساز در یک بانک خصوصی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید در مورد چگونگی انتصاب یک مدیرعامل بانک خصوصی توضیح دهند که چگونه وی منصوب شده و تأییدیه حراستی این فرد چگونه اخذ شده است در حالیکه وی بیش از ۲۰ سفر به لندن داشته است.

وی افزود: وقتی فردی قرار است به تصدی یک پست حساس منصوب شود قطعاً استعلامات خاص امنیتی و اطلاعاتی درباره افراد اخذ می‌شود و وقتی قرار است فردی مدیرعامل یک بانک شود این استعلامات سخت‌تر است؛ به او فرم‌های مختلفی می‌دهند تا با خوداظهاری یکسری اطلاعات را ارائه دهد؛ چرا درباره فردی که در انگلیس شرکت خصوصی دارد و خانواده‌اش سالیان سال در لندن سکونت دارند چنین استعلاماتی اخذ نشده است و همین ترک فعل می‌تواند تبعات امنیتی برای کشورمان داشته باشد زیرا مدیرعامل این بانک خصوصی احتمالاً مدیر دوتابعیتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: احتمال خروج اطلاعات از کشورمان توسط مدیران دو تابعیتی وجود دارد این در حالی است که دشمن از طریق همین افراد می‌تواند برنامه‌ریزی برای ضربات به جمهوری اسلامی انجام دهد و وقتی مدیرعامل یک بانک ۲۰ بار ظرف دو سال به کشورهای اروپایی رفت و آمد داشته است احتمال بروز تبعات اقتصادی برای کشورمان وجود دارد. لذا باید از نفوذی‌های دشمن در مراکز اقتصادی و بانکی هراس داشته باشیم.

کریمی قدوسی گفت: بانک مرکزی چرا درباره انتصابات در این بانک و حضور یک فرد که بارها به انگلیس به عنوان کشور متخاصم رفت و آمد داشته واکشنی نشان نداده است لذا انتظار داریم که دولت آیـت‌الله رئیسی در این مورد عکس‌العمل مناسبی داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها