کد خبر: 644786
تاریخ انتشار :

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

اعتراضاتی که گاهی رخ می‌دهد، نشانه زنده بودن جامعه است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امروز ایران اسلامی دارای یک جامعه زنده، پویا، فعال و هوشیار بوده و حتی اعتراضاتی که گاهی در کشور رخ می‌دهد، نشانه زنده بودن جامعه است.

اعتراضاتی که گاهی رخ می‌دهد، نشانه زنده بودن جامعه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام‌ مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حاشیه سفر به استان سمنان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم درک عمیقی از حوادث و تحولات دوران انقلاب اسلامی پیدا کنیم و تنها تحت تأثیر اتفاقات جزئی و ابتدایی آن نباشیم.

وی از مردم، جوانان، اندیشمندان، اهل مطالعه، دانشگاهیان و دانشجویان خواست تا به تاریخ معاصر ایران اسلامی به‌خوبی توجه کنند و تبیین کنند که چه تحولات عظیمی در دوران انقلاب اسلامی در کشورمان رخ داده است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه کتاب «تاریخ مبارزات مردم استان سمنان در دوران انقلاب اسلامی» به‌زودی به چاپ می‌رسد، گفت: مردم استان سمنان تحولات عمیقی را در صحنه‌های مختلف رقم زده‌اند و پیشینه استان در تحولات انقلابی بسیار مهم و درخشان است.

پورمحمدی گفت: امروز باید به تاریخ تحولات انقلاب اسلامی در استان‌های کشور و نقش‌آفرینی آنها در دوره‌های مختلف به‌خوبی توجه شود و استان سمنان نیز در تاریخ معاصر ایران اسلامی از زمان مشروطه تاکنون، شاهد تحولات خوبی بوده و هم تأثیرگذاری و هم تأثیرپذیری خوبی داشته است.

وی افزود: همین سیر را در تاریخ انقلاب اسلامی می‌بینیم و مردم در حوادث ملی شدن صنعت نفت، ۱۵ خرداد ۴۲ و سایر حوادث حضور باشکوهی در میدان داشته‌اند و چهره‌های سرشناس و معروفی نیز در میدان حاضر بودند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: علاوه بر آن، خود مردم در تمام شقوق همکاری می‌کردند و نقش‌آفرین و فعال بودند؛ مردم از سنین جوانی به انقلاب کمک کردند و تا امروز هم در میدان ایستاده اند.

پورمحمدی بیان کرد: انقلاب اسلامی جزو ناب‌ترین انقلاب‌های دنیا از جهت مشارکت گسترده در صحنه‌های مختلف اجتماعی است و در پهنه سرزمینی، حتی روستاها و محلات آن نیز در میدان حاضر بودند و مردم در انقلاب اثر داشتند.

وی اضافه کرد: همه طیف‌ها در دوران انقلاب اسلامی فعال بودند و حضور و مشارکت داشتند و انقلاب با ظرفیت‌های بالا و عمیقی رخ داده است و باید به این موارد توجه شود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: در همه موضوعات موردنیاز جامعه، انقلاب عظیمی رخ داده است و پایه و مبنای اتفاقات به‌خوبی در جامعه افتاده و امروز ایران اسلامی دارای یک جامعه زنده، پویا، فعال و هوشیار در کشور است.

پورمحمدی گفت: حتی اعتراضاتی که در کشور گاهی رخ می‌دهد، نشانه زنده بودن جامعه است.

وی بیان کرد: امروز وقتی از کنار شهرها، روستاها و استان‌ها گذر می‌کنیم، ظاهر آنها فراتر از آن چیزی است که در چهار دهه می‌تواند رخ دهد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: در استان سمنان، شمار دانشجویان، صنعت به‌عنوان یک نقطه ممتاز، توسعه شهری، توسعه مدنی و ... آن‌قدر ممتاز رخ داده که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

پورمحمدی تصریح کرد: تنها در حوزه کشاورزی از ۳۸ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در ابتدای انقلاب اسلامی، امروز به بیش از چهار برابر یعنی ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی دست یافته‌ایم و این عدد کمی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها