کد خبر: 644880
تاریخ انتشار :

لاهوتی: لاریجانی منافع ملی را با منافع جناحی عوض نمی‌کند

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: آقای لاریجانی منافع ملی را با هیچ نگاه جناحی عوض نمی کند.آینده سیاسی ایشان بستگی به فضای سیاسی کشور و مردم و حاکمیت دارد اما بنظر من حیف است که انسان بزرگی مثل ایشان با کوله‌باری از تجربه و خدمت و فکر و اندیشه در جایگاه مدیریتی نباشد.

لاهوتی: لاریجانی منافع ملی را با منافع جناحی عوض نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، مهرداد لاهوتی، نماینده پیشین مجلس، درباره جایگاه لاریجانی در صحنه سیاسی گفت: «علی لاریجانی با توجه به شناختی که من از او دارم با درایت و کاردانی و تجربه و شناختی که به امورات داخلی کشور و مسائل منطقه دارند توانایی این را دارند که به عنوان یک نیرو نجات دهنده کشور از وضعیت بحرانی اقتصادی که در تعاملات بین المللی گره خورده است باشند و در آینده نیز می تواند به عنوان یک نیرو موثر به سمت یک مسیر درست و ریل منطقی کشور را هدایت کند».

 او در ادامه درباره پتانسیل های لاریجانی در عرصه اجرایی افزود: «اگر آن اتفاقات انتخابات نمی‌افتاد آقای لاریجانی این توان را داشت که کشور را به مسیر درستی ببرد البته اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد مشخص نیست اما آقای لاریجانی یک ذخیره برای نظام است و سال های روی ایشان سرمایه گذاری شده است و آقای لاریجانی در هر زمینه ای که بتوانند برای منافع ملی کشور تلاش می کنند و در عمل نیز مشاهده کرده اید از جمله در حوزه چین مقام معظم رهبری با اعتمادی که به آقای لاریجانی داشت با توجه به ولایت مداری لاریجانی او توانست به گونه ای عمل کند که تفاهم نامه به خوبی امضا شد هر چند اجرا آن دیگر در عهده ایشان نیست اما همین تفاهم نامه توانست در معادلات بین المللی بسیار تاثیر گذار باشد و غربی ها را متوجه توان ایران کرد».

لاهوتی همچنین درباره احتمال ایجاد یک خط جدید سیاسی توسط لاریجانی به «خبرسراسری» گفت: «آقای لاریجانی یک شخصیت فراجناحی است متأسفانه در کشور ما احزاب قوی وجود ندارند و احزاب سامان یافته باید برای اداره کشور فکر و اندیشه داشته باشند اگر چهره های سیاسی را نگاه کنید در قامت هر دو جناح می توانند جا بگیرند؛ اصولگرایان می گویند ما برای حفظ ارزش های حاکم بر انقلاب تلاش می‌کنیم خب چه  کسی در داخل هست که چنین تفکری نداشته باشد؟ اصلاح‌طلبان می گویند با حفظ ارزش های انقلاب باید اصلاحاتی صورت بگیرد بالاخره سال57-58به یک شکل فکر می کردیم و نباید مثل گذشته فکر کنیم و باید اصلاحاتی صورت بگیرد اصلاحاتی نیز صورت گرفته است زمانی بود که کسی جرئت نمی کرد بگوید پای میز مذاکره بنشینید اما الان به راحتی گفته می شود».

او در پایان گفت: «آقای لاریجانی یک اصولگرای مستقل است؛ مثلا در جریان برجام خیلی حرف‌ها علیه ایشان زدند اما من شاهد بودند چه‌قدر به‌صورت کارشناسی ایشان روی برجام کار کرد. مثلا گفته می شود برجام 20دقیقه ای تصویب شد اگر اینطور بود پس چرا شورای نگهبان تصویب کرد؟اگر هم ایراد داشت پس چرا دوباره در مذاکرات برجام پایه اصلی است؟ آقای لاریجانی منافع ملی را با هیچ نگاه جناحی عوض نمی کند.آینده سیاسی ایشان بستگی به فضای سیاسی کشور و مردم و حاکمیت دارد اما بنظر من حیف است که انسان بزرگی مثل ایشان با کوله‌باری از تجربه و خدمت و فکر و اندیشه در جایگاه مدیریتی نباشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها