کد خبر: 645434
تاریخ انتشار :

نگرانی اروپا از عواقب تحریم‌های احتمالی خود علیه روسیه

کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا در حال اعمال فشار به این بلوک درپشت درهای بسته‌ هستند تا راهی برای در صورت تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا، اقتصاد کشورهای خود را در امان نگه دارند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ماریو دراگی، منابع آگاه می‌گویند که نخست وزیر ایتالیا در حال گفت‌وگو با شرکایش در اتحادیه اروپاست تا راهی برای کاهش تاثیر اقدامات تنبیهی علیه روسیه بر حوزه‌های کلیدی اقتصاد ایتالیا پیدا کند، از جمله این گفت‌وگوها، رایزنی برای استثنا کردن بخش انرژی از برخی اقدامات مالی مورد بحث است.

آلمان و ایتالیا همچنین سعی کرده‌اند بخش بانک‌داری خود را محفوظ نگه دارند؛ به عنوان مثال، رم پیشنهاد داده تا این تحریم‌ها به جای بخش‌های گسترده اقتصاد روسیه، اشخاصی بخصوص را هدف قرار دهند.

این درحالیست که جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفته بود، بسته‌ تحریمی این اتحادیه آماده بوده و مورد حمایت متفق‌القول ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار دارد.

بورل پیش از نشست اضطراری رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما بسته (تحریمی) سفت و سختی آماده کرده‌ایم... مبحث انرژی، مهم‌ترین مسئله این بسته تحریمی‌ خواهد بود.

وی همچنین افزود که در صورت لزوم، در سریعترین زمان ممکن خواستار تشکیل نشستی برای وضع رسمی این تحریم‌ها خواهد شد.

آلمان، فرانسه، هلند و لهستان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا هستند که درباره عواقب بخش‌ای بخصوصی از این تحریم‌ها - مانند انرژی، مواد خام و نظام بانکی - ابراز نگرانی کرده‌اند. روسیه منبع اصلی گاز طبیعی اروپاست و حدود یک سوم صادرات گاز مسکو به این قاره از خطوط لوله انتقال گاز اوکراین می‌گذرد.

به گفته یکی از این منابع آگاه که نخواست نامش فاش شود، ایتالیا در ژانویه نامه‌ای به کمیسیون اروپا - بازوی اجرایی این اتحادیه که مسئول آماده‌سازی این تحریم‌هاست - نوشته و در آن به ابراز نگرانی این کشور نسبت به عواقب تحریم علیه روسیه بر اقتصاد ایتالیا پرداخت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها