کد خبر: 645796
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با حسین سبحانی‌نیا

اشتباه گذشته در مذاکرات تکرار نمی‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امیدواریم این دقت ها صورت بگیرد تا آن تبعاتی که در متن پایانی دور گذشته گفتگوها بود و منجر به مشکلاتی برای ما شد، در این دوره پیش نیاید.

اشتباه گذشته در مذاکرات تکرار نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گزارش سیاست نامه نیوز: گفتگوهای وین مراحل پایانی خود را طی می کند و طرف های برجامی و ایران در آستانه اعلام توافق هستند.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار «نامه نیوز» درباره تفاوت متن توافق وین با برجام گفت: با توجه به سابقه خروج آمریکا از برجام، در این مرحله دقت های لازم انجام می شود تا دوباره آن اتفاق نیفتد؛ به همین دلیل الان یکی از بحث های جدی در گفتگوهای وین، اخذ تضمین از آمریکا است تا دولت بعدی آمریکا مثل ترامپ با برجام برخورد نکند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: شرکت هایی که می خواهند در حوزه های مختلف به بازار ایران ورود کنند، می خواهند نگرانی از بابت سرمایه گذاری بلندمدت نداشته باشند بنابراین ایران خیلی موضوع تضمین را جدی دنبال می کند و حالا باید دید تضمین مدنظر ایران در چه شکل و قالبی تعریف می شود. امیدواریم این دقت ها صورت بگیرد تا آن تبعاتی که در متن پایانی دور گذشته گفتگوها بود و منجر به مشکلاتی برای ما شد، در این دوره پیش نیاید.

وی درباره واکنش دلواپسان به احیای برجام اظهار کرد: افراد تندرو در همه کشورها هستند مثلا امروز می بینیم در بین دموکرات ها نیز برخی نمایندگان کنگره درباره احیای برجام مواضع تندی اتخاذ می کنند اما دولت بایدن دنبال به نتیجه رساندن گفتگوهاست. در ایران نیز همان طور که برجام موافقانی در مجموعه های مختلف سیاسی دارد، امکان دارد افراد تندرویی هم باشند که بعد از اعلام توافق نیز مخالفت هایی را اعلام کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: به نظر نمی رسد بعد از نهایی شدن گفتگوها، خیلی شدت عملی در حرکت مخالفان را شاهد باشیم. امروز با توجه به هماهنگی که بین قوای سه گانه وجود دارد، وقتی با در نظر گرفتن همه ملاحظات تصمیمی اتخاذ شود، مخالفت مخالفان برجام خیلی تأثیرگذار نخواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها