کد خبر: 645827
تاریخ انتشار :

جدیدترین سناریو برای رمزارز‌ها/ بیت کوین ۶۰ هزار دلار می‌شود

آماده شدن بیت کوین برای حرکت به سمت ۶۰ هزار دلار چشم انداز قیمت BTC مثبت است.

جدیدترین سناریو برای رمزارز‌ها/ بیت کوین ۶۰ هزار دلار می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرغم اصلاح قیمت اخیر بیت کوین و احتمال اصلاح بیشتر، بررسی شاخص‌های مختلف و تطبیق آن‌ها با حرکت بیت کوین در طول زمان نشان دهنده آماده شدن این ارز دیجیتال برای معکوس کردن روند بازار است.

قیمت بیت کوین در حال حاضر پس از شکست در عبور از یک سد مقاومتی قدرتمند، در حال کاهش است. در آینده نزدیک، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که بیت کوین نهایتا با یک حرکت نسبتا سریع، سد مقاومتی پیش رو را شکسته و آماده صعودی قابل توجه شود.

قیمت بیت کوین بین ۲۴ ژانویه تا ۱۰ فوریه ۴۰ درصد افزایش یافت و با عبور از منطقه عرضه هفتگی، از ۴۵۵۵۰ دلار به ۵۱۸۶۰ دلار افزایش یافت. این افزایش برای لحظه‌ای کوتاه متوقف شد و یک منطقه تقاضا از ۳۶۳۹۸ دلار تا ۳۸۸۹۵ دلار ایجاد کرد.

اما ریجکت شدن قیمت طی هفته گذشته، احتمالا منجر به افزایش چشمگیر تقاضا به ویژه در میان گاو‌های بازار کریپتو خواهد شد. این اصلاح، و به خریداران حاشیه‌ای نیز اجازه می‌دهد تا وارد بازار شوند. علاوه بر این، ایجاد سطح حمایت هفتگی در نقطه ۳۹،۴۸۱ دلار و حفظ احتمالی آن منجر به حرکتی پر قدرت به سمت آزمایش مقاومت‌های بعدی پیش روی بیت کوین و عبور از مرحله فعلی خواهد شد.

اما برای شکل گیری روند صعودی، قیمت باید از سطح عرضه هفتگی عبور کرده و یک کندل روزانه بالای ۵۲۰۰۰ دلار بسته شود تا بتوان به اتمام روند نزولی بازار ارز‌های دیجیتال امیدوار شد. این حرکت در صورت آغاز، همچنین یک اوج بالاتر را ایجاد کرده و شروع یک روند صعودی را نشان می‌دهد.

در این سناریو، سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت بیت کوین به سطح قابل توجه بعدی، یعنی ۶۰۰۰۰ دلار برسد.

مدل IntoTheBlock's Global In/Out of the Money (GIOM) از چشم انداز صعودی به دست آمده از دیدگاه فنی پشتیبانی می‌کند. این شاخص مبتنی بر بلاکچین نشان می‌دهد که حمایت فوری، نسبتاً قوی‌تر از سد مقاومت بوده و باید منتظر یک برگشت قوی به سمت روند صعودی قیمت بود.

بنابراین، جهش از سطح ۳۷۰۰۰ دلار، احتمالاً بیت کوین را به ۴۴۰۴۹ دلار می‌رساند؛ یعنی جایی که تقریباً ۹۳۹۰۸۰ آدرسی که ۴۹۵۲۱۰ بیت کوین را خریداری کرده اند، از فروش ارز‌های خود، خودداری خواهند کرد. از آنجایی که مقاومت سرمایه گذاران زیر آب برای فروش ارز‌های خود، با رسیدن بیت کوین به این منطقه زیاد خواهد شد، می‌توان انتظار افزایش قیمت به نقطه ۵۲ هزار دلار را داشت.

علاوه بر این، افزایش قیمت سرمایه گذاران برای فروش بیت کوین، معیار عرضه در مبادلات است. این اندیکاتور زنجیره‌ای اکنون به کمترین میزان در سه سال اخیر یعنی ۲.۰۵ میلیون رسیده است که نشان می‌دهد هولدر‌های بلندمدت نسبت به عملکرد قیمت بیت کوین مانند همیشه خوش بین هستند.

لازم به ذکر است، از سال ۲۰۲۲، تعداد بیت کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌های متمرکز ۱۹۰۰۰۰ کاهش یافته که نشان دهنده اعتماد هولدر‌های بلند مدت است.

شاخص جریان خواب تعدیل شده از جمله شاخص‌های کمتر شناخته شده، اما کاربردی است که از آن برای سنجش روند اولیه و ارزیابی صعودی یا نزولی بودن جریان بازار استفاده می‌شود. این شاخص بسیار شبیه به اندیکاتور امتیاز Z MVRV بوده که حرکت به سمت طیف نوار سبز نشان‌دهنده معکوس شدن بیت کوین است و نوار قرمز نشان‌دهنده نقطه بالا یا همان قله‌های چرخه است.

این شاخص بنیادی از تقسیم ارزش فعلی بازار و ارزش خواب سالانه دلار آمریکا به دست می‌آید. خواب به میانگین تعداد روز‌هایی که هر ارز معامله شده، ساکن یا بدون جابه‌جایی می‌ماند اشاره دارد که معیاری از الگوی هزینه‌های بازار است.

آماده شدن بیت کوین برای حرکت به سمت ۶۰ هزار دلار چشم انداز قیمت BTC مثبت است

از سوی دیگر، شاخص مبتنی بر بلاکچین در ۲۴ ژانویه به ۲۰۴،۱۰۳۷ رسید. یعنی سطحی که آخرین بار در سال ۲۰۱۵ مشاهده شده و نشان دهنده این حقیقت است که روند نزولی برای بیت کوین تا حد زیادی محدود شده و احتمالا باید منتظر معکوس شدن آن به سمت روند صعودی باشیم.

همچنین، بر اساس شاخص موقعیت ماینر‌ها (MPI)، به نظر می‌رسد که چشم انداز ماینر‌ها نسبت به قیمت بیت کوین صعودی است. این شاخص زنجیره‌ای نسبتی است از کل خروجی ماینر‌ها به میانگین متحرک یک ساله کل خروجی ماینرها.

تقریباً برای یک سال، این معیار در محدوده منفی قرار گرفته و نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین‌های خود را به صرافی‌ها ارسال نمی‌کنند. با این حساب، دید آن‌ها نسبت به آینده قیمت مثبت بوده و به همین دلیل، میزان بیت کوین کمتری برای تبدیل به نقدینگی به صرافی‌ها ارسال می‌کنند.

در مجموع، قیمت بیت کوین از دیدگاه چشم انداز بلندمدت خوش بینانه به نظر می‌رسد. با این حال، تهدید‌های نزولی هنوز باطل نشده اند. با نزدیک شدن بیت کوین به منطقه تقاضای روزانه در محدوده ۳۶۳۹۸ دلار تا ۳۸۸۹۵ دلار، همچنان خطر فروش توسط خرده فروشان بازار و در نتیجه خروجی بیشتر به سمت صرافی‌ها وجود دارد.

در حالت بدبینانه، اگر افزایش بالقوه فشار فروش، بیت کوین را به سمت ایجاد کندل روزانه در زیر ۳۴۷۵۲ دلار سوق دهد، پایین‌ترین سطح قیمت ممکن را ایجاد کرده و تز صعودی را باطل خواهد کرد.

در این حالت، سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که بیت کوین به سطح حمایت ۲۹۱۰۰ دلاری اصلاح شده و نقدینگی موجود در این محدوده قیمت را جمع آوری کند. اما حتی در این صورت نیز، افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین به روندی مستمر تبدیل شده که باز هم به معنای مطرح شدن سناریوی معکوس شدن روند قیمت خواهد بود.

منبع: بازار

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها