کد خبر: 643875
تاریخ انتشار :

آخرین قیمت طلا امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در بازار | جدول

قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ روندی صعودی ۱۸۰۴ دلار تعیین شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان ثبت شد.

آخرین قیمت طلا امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در بازار | جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰در بالاترین قیمت با کمی کاهش ۱۸۰۴ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۶ دلار ثبت شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت با روندی افزایشی یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان و در پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان ثبت شد.

Capture3

افزایش ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌های بازار طلا

طلای جهانی در اوایل روز دوشنبه تحرکات افزایشی داشت. این افزایش قیمت به دلیل تلاش سرمایه‌گذاران برای جبران بخشی از ضررهای خود طی افت شدید هفته گذشته بود، به‌طوری‌که هر اونس طلا در سطح ۱۷۹۱‌دلار معامله شد.

لازم به ذکر است که کاهش شدید طلای جهانی آن‌هم به دلیل تاثیر بازار از تصمیمات فدرال‌رزرو برای کنترل تورم ایالات‌متحده آمریکا به پایین‌ترین حد طی دو هفته اخیر خود رسید و آن را در موقعیتی قرار داد که بدترین‌ ماه خود را از سپتامبر به ثبت برساند.

بر این اساس این فلز گرانبها ‌ماه گذشته را با عملکرد منفی ۱۳/ ۲‌درصد پشت‌سر گذاشت. گفته می‌شود که با پیشروی فدرال‌رزرو برای درخواست نرخ‌های بالاتر، احتمال دارد تغییرات قیمت طلا محدود شود. همچنین با ثابت‌‌‌‌‌‌‌‌تر نگه‌داشتن شاخص دلار، طلا را برای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران سایر ارزها گران‌تر می‌‌‌‌‌‌‌‌کند و می‌تواند باعث کاهش تقاضا شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها